teckenspråkets handalfabet


För er som vill lära er alfabetet på teckenspråk har jag gjort en liten video då jag går igenom hela alfabetet, sen visar jag hur mitt eget namn bokstaveras. Att kunna alfabetet är alltid bra, om du skulle stöta på en döv kan du alltid göra dig förstådd genom bokstavering.

 

Passar även på att lägga upp en liten kort video om när jag hittat på en egen mening för att öva på ”pronomen”.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. fyrverkeri
    Okt 18, 2011 @ 19:31:30

    va fint du bokstaverar alfabetet 😀
    och ditt namn… shit va snabbt 😛

    Svara

Kommentera

