tecknar i sömnen


Vi hade prov i måndags. Olika delar, ena delen var med ”Grop” tidigare hade vi fått ett papper med olika glosor. Sen på provet hade hon valt ut 7 st ord från glosorna + 3 pronomen. Provet gick ut på att vi skulle göra en kort historia av dessa ord som vi sedan skulle filma och sen skicka till henne. Vi hade totalt 20 min på oss att utföra detta prov. Här kommer min historia på teckenspråk.

Jag glömde dock att ta med ett ord i min historia, ordet lycklig. Sen var det, envis, farmor, kusin, spännande, modig, självisk. Pronomen var, honom, jag och en till som jag inte kommer ihåg.

Just ja, ”Nyfiken (förut kallad mr P.) berätta att jag ist för att prata i sömnen har börjat teckna, med en hand dessutom. Jag hade tydligen gjort tecknet ”ful” det var det enda tecknet som han kunde urskilja från alla rörelser. Det är tydligen inte bara en gång jag gjort det utan flera gånger. Har bett honom att han nästa gång ska filma det så jag får se hur det ser ut och om jag bara viftar hej vilt eller om jag faktiskt pratar teckenspråk. Spännande.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. fyrverkeri
    Okt 24, 2011 @ 11:39:41

    min handla om mig och min kusin som skulle vakta farmors hus medans hon åkte till thailand typ 😛

    Svara

  2. fyrverkeri
    Okt 22, 2011 @ 16:26:34

    din historia va jättebra ju ! 😀 och fett snyggt flyt.

    Svara

    • klokutanbrillor
      Okt 22, 2011 @ 16:49:48

      Tack så mycket. Lite fantasilös tycker jag själv och typiskt att jag glömde lycklig. Men vad var din historia om?

      Svara

Kommentera

