fiskbensfläta och tango


Idag var det första gången jag gjorde en fiskbensfläta. Kanske inte den snyggaste men jag är nöjd för att vara första gången. Trodde det skulle vara mycket svårare men det är superlätt. Bara att dela håret i två delar. Sen tar man en slinga från ena delens yttersida lägger över och ihop med andra delens innersida. Sen gör man lika från andra delen. Förklaringen är inte den bästa och jag fick det att låta väldigt komplicerat. Säg till om ni vill ha beskrivningen i bildform eller filmform om inte annat.

image
Nog om mitt hår.

Idag lärde jag känna en döv tjej. Jag skulle PAFF hem från skolan. Hon var där och hälsade på någon och just när jag skulle PAFF skulle hon till T-banan för att köpa mat. Vi pratade jättemycket om mycket. Hon berättade lite om hennes familj och om vad hon gör. En PI rolig tjej. Gillar henne, vi bytte nr så hoppas vi håller kontakten.

Nu till något ännu roligare. Våran ena lärare ”Polisong” nämner ofta att han älskar tango men ingen har ju sett honom dansa så ingen vet ens han verkligen kan dansa eller bara snackar. Därför hade han uppvisning för oss på lunchen. Här kommer ett klipp från hur underbart roligt jag har det på skolan och hur sköna lärare + elever vi har. Älskar skolan och längtar redan på fredagen till måndagen.

Känner att jag även kommit närmare en tjej i klassen. När vi började skolan tyckte jag att hon verkade väldigt blyg och trodde därför inte att vi skulle lära känna varandra speciellt mycket men nu känns det som att hon blivit säkrare och inte alls lika blyg. Hon är verkligen störtskön och jag har galet roligt med henne. Idag hade vi eget arbete på skolan (vilket påminde mig att jag har läxa till imorn). Jag, ”Bebis” och ”Diamant” satte oss på fik ist för att plugga. Men vi var PI duktiga för vi pratade endast teckenspråk. Hur roligt som helst. Nu kan jag föra konversation vilket gör allt så mycket roligare.

Haft en superdag. Nu väntar jag på att ”Nyfiken” ska komma hem från jobbet + våra tillfälliga inneboende så vi kan börja med mysmiddag vi ska ha ikväll. Vin och god mat, ja tack!

Nästa vecka är det höstlov. Tråkigt tycker jag men skönt samtidigt. Vi ska försöka ses i klassen under lovet så vi håller igång språket. Får se om det blir av.

Halloween i helgen. Inget planerat. Jag är ju så efter att jag trodde det var nästa helg. Men blir nog hej då-fest för våra inneboenden på lördag ändå. Alltid något.

Kommentera

