rakt i stolpen


På vägen hem från systemet är det renovering längst trottoaren och vägen. Jag hade en systempåse och en box vin i händerna när N. ringde. Jag flyttade över vinet till samma hand jag hade påsen för att kunna ta upp mobilen medan jag samtidigt går. Inte så svårt kan man tycka. Men ibland har jag otur när jag tänker och valde att ta upp mobilen ur fickan med motsatta hand vilket innebar att jag var tvungen att vrida lite på kroppen. Vingar till lite men lyckas. Under samtalet kommer jag fram till biten de renoverar och måste därför gå ner från trottoaren på vägen för att ta några steg och sen kliva tillbaka. Fokuserad på samtalet och inte på vägen snubblar jag över trottoaren tippar på tå och tror jag ska klara det när jag plötsligt känner att tyngden från handen med alkohol får mig att snubblade över min egna fot och rakt in i en stolpe. Slår höger öra med en small och de två damerna som precis passera mig vänder sig om av ljudet och ser mig snurra runt ett haft vart i luften innan jag faller i marken, med mobilen fortfarande vid andra örat medan andra handen försöker rädda alkoholen, slår i axeln och knä, rullar runt på rygg och säger ”Aj! Aj! Aj!” (bokstavligt talat) Damerna rusar fram till mig så fort de kan och fråga vad som hände och jag berätta att jag snubbla och slog i örat. Hela min arm dona bort och det kändes ett tag som att min axel hoppa ur led en sekund. Då fråga dem om jag ville att de skulle ringa efter en ambulans. Haha visserligen gjorde det ont och brändes i örat efter krocken och knät värkte efter att den slog i marken men jag tvivlar att någon ambulans var nödvändig. Ja sa att det inte var någon fara och de hjälpte mig upp. Jag tackade så mycket för hjälpen. De sa att jag måste vara försiktig och önskade mig en trevlig helg.
Generad tog jag påsen och vinet och gick vidare med N. fortfarande i telefonen.

Haha jag undrar hur det där måste ha låtit för henne bara hörde genom luren?

Nu har jag inte huvudvärk längre iaf 🙂

Kommentera

