tjejkväll


I fredags var jag ensam hemma så jag hade tjejkväll som jag skrev om att jag skulle ha. Synd att några inte kunde komma av olika anledningar. Tycker dock att det är dålig stil av vissa som inte kan höra av sig att den inte kommer. Speciellt när man ska ta med sig något och i detta fall viktig ingrediens. Tur att jag tänkte steget före och köpte själv.

Kvällen blev iaf väldigt lyckad. Vi hade jätteroligt. Eller jag iaf, verkade som att de andra också hade det. Det var skönt att bara vara tjejer så man kunde snacka mer tjejsnack 😉

Först kom N. med hennes vän så vi började förbereda tacon medan vi vänta på de andra. Sen och G. och hennes tjej A.image Precis när vi skulle börja äta ringde ”Bebis” och sa att hon var vid sjukhuset. Ops! Jag råka skriva att hon skulle ta till höger ist för vänster när de kom ut från t-banan. Så hon och hennes vän Vatten” hamnade på andra sidan. Tur att det inte tar allt för lång tid att gå tid och tillbaka. Var säkert inte så jätteroligt för ”Bebis” och ”Vatten” i början för vi pratade mest om Skatteverket och om alla människor som jobba där. Både jag och N. har nämligen jobbat där förut och G. jobbar fortfarande kvar så hon kan ge oss massa skvaller om vad som händer där.

Sen spelade vi Med andra ord som G. tog med. Först ledde mitt lag men sen knappa G.s lag in och vann. Vi lyssna på musik och prata. imageSen skulle vi spela Våghals men det varade inte länge. Var roligare att stå på balkongen, röka och snacka under värmelampan. Plötsligt stod Fyrverkeri” nedanför balkongen och ville bli insläppt. Stackarn hade stått utanför porten och ringt och ringt men ingen svara eftersom vi hade musik och ingen hörde.

image

Så himla roligt att N. kom. Sist vi sågs var när hon jobba på Skatteverket. Hoppas att vi ses snart igen. Hon är en skön brud med världens humor 😀

Kvällen började närma sig slutet och de flesta hade dragit hem. Men ”Bebis”, ”Vatten” och ”Fyrverker” stannade kvar. Vi flyttade på tv-bordet, vred på musiken och dansa järnet.

”Bebis” bor i Märsta så efter ett tag var hon och hennes vän även de tvungna att dra. ”Fyrverkeri” decka på soffan sekunden efter att de andra drog. Jag var fortfarande pigg så jag passade på att städa och diska. Skönt att vakna bakis på morgonen och allt är städat.

imageEtt vinglas for i golvet och dammsugaren var framme fortare än fortast. Skönt med tjejer.

Hahaha här kommer ett klipp på när ”Bebis” ”sjunger” på teckenspråk. Det bjuder vi på. Och ”Fyverkeri” ligger på soffan redan halvt deckad.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. fyrverkeri
    Nov 13, 2011 @ 22:36:35

    meh jag har inte alls däckat 😛 jag bara ligger ner och skrattar 😛 typ

    Svara

Kommentera

