familjebesök


Idag kom min moster, kusin, hennes kille och kusinbarn över på middag. Vi serverade kycklinggratängen med potatismos, brysselkål och något annat grönt 😉 Det var första gången jag gjorde kycklinggratäng så jag hade ingen aning om hur den skulle smaka. Jag skivade tomater som jag la på kycklingen och stödde över basilika. Såsen bestod av dijonsenap, grädde, pressad vitlök, creme fraiche, salt och peppar som jag hällde över allt och sedan avslutade jag med att toppa gratängen med riven ost. Till det serverades hemmagjord potatismos. Jag var rätt nervös när alla satte sig vid bordet för att börja äta men det verkade som att alla var nöjda och som att de tyckte det var gott. Jag själv tyckte iaf att såsen blev väldigt god. Något jag skulle kunna göra igen. Det var roligt att ha över gäster för middag. Jag hade roligt idag när jag kollade upp vad jag skulle laga, sedan handla ingredienser för att sedan börja förbereda och laga. Lyssnade på musik och var i mina egna tankar när jag stod i köket och faktiskt ansträngde mig.

image

En trevlig kväll hade jag med min familj. Vi spelade Wii (så klart) och försökte kommunicera på bästa sätt. Vilket jag faktiskt måste säga går bättre och bättre. T.o.m för ”Nyfiken” går det bättre och bättre att förstå dem och dem honom. Men sen kan det vara för att min kusin kan lite lite engelska också.

På onsdag åker hon och hennes dotter tillbaka till Polen. Vilket ska bli tråkigt. Tycker om dem båda väldigt mycket. Men som tur är flyttar de till Sverige i april. Då ska hon lära sig både svenska och engelska bättre så vi kan börja ha riktiga konversation tillsammans.

image

Kommentera

