firande


Vilken nyårsfest. Först åkte vi till en vän och hans flickvän på middag. T. bjöd oss på kyckling inlindad med bacon. Fast jag fick utan bacon då jag endast äter fisk och fågel. Min mage klarar inte av att bryta ner för grovt kött vilket rött är. Till kycklingen hade han gjort en jättegod potatisgratängen och sparris med citron. Verkligen supergott. Vi drack vin, öl, cider, drinkar och hade det riktigt trevligt. Tolvslaget närmade sig så vi ringde efter taxi för att ta oss ner till Slussen. Först hittade vi inte taxin så vi trodde vi inte skulle hinna dit så vi började gå ist. Men det var en riktigt trevlig chaufför han ringde upp mig och insisterade på att hitta oss. Tillslut hittade han oss och lyckades ta oss dit precis innan tolvslaget. Vi öppnade en flaska champagne som vi delade med chauffören. Han blev så otroligt glad. Väntade på oss för att sedan köra oss vidare till en fest. Han så att vi gjorde hans kväll och att han var glad att han träffat oss och att han också fick fira lite nyår. Supertrevlig chaufför var det och jag blev glad av att han blev glad och att vi gjorde hans kväll. Festen var fullsmockad med folk och jag kände inte en kotte då de flesta var Gröna Lund människor. Alltså dem som jobbar där då det var T. och hans tjejs jobbarkompisar. Men jag hade roligt, minglade runt och var allmänt full. Sista jag kommer ihåg från kvällen var att jag tog på mig mina skor och jacka för att åka hem. Men sen blev det svart. Gillar inte att bli så full och blir det ytterst sällan. Var bara på riktigt nyårsfirande humör detta år. ”Nyfiken” berätta nästa dag att vi hade tagit taxi till Donken och att han lyckats få mig att äta en burgare och lite strips, hur vackert det såg ut vill jag nog inte veta. Jag hade dessutom pratat mycket i mobilen. Kollade loggen och såg att jag pratat med brorsan flera gånger och jag har inte en aning om vad vi pratade om. Trodde jag tappat mina favoritörhängen men nästa dag hittade jag båda i min jackficka. Ingen aning om hur båda hamnade där men befriande. Sen tog vi t-bana hem och ja, jag antar att jag ramla bums till sängs.

Mådde inte speciellt bra dagen efter. Både huvudvärk och illamående hela dagen och ett frågetecken om hur jag avslutade kvällen så full. Men jag hade roligt och nu har ett nytt år startat med nya tag. Nyårslöftet blev att skaffa ett extrajobb som är vitt med bra betalt. Hoppas jag hittar något. Sen kanske vi fått ett förstahandskontrakt i Rågsved men vi får se. Inte bästa området men samtidigt ett förstahandskontrakt.

Hoppas alla fick en super nyårskväll.

Kommentera

