back to black?


Idag var det andra dagen på skolan. Känner mig lite ringrostig i tecknadet men det är iaf inte lika illa som jag trodde. Tror också mycket har att göra med att jag totalt vände på dygnet under lovet vilket innebär att jag är väldigt trött nu och att det tar emot att gå upp på morgonen men jag har varit duktig och klivit upp i tid för att hinna träna Wii fit. Satsar på en timme varje morgon men alarmet gick inte igång i morse så hann bara med en halvtimme idag.

image

Ja hur känns det nu att börja skolan efter lovet? Det är blandade känslor faktiskt. Nu har ”SneLugg” slutat också, vilket gör allt så mycket tråkigt. Gilla henne som tusan och hon var en av några få i klassen jag verkligen kom bra överens med och som man kan hänga med utanför skolan. Så det var det tråkiga med att börja skolan. Men sen har jag även tänkt på tolk som yrke. Jag älskar teckenspråket och tycker verkligen det är superroligt att teckna. Men vill jag verkligen lägga ner 4 år av mitt liv till ett yrke med ständig konkurrens och inga riktiga arbetskollegor? Jag vill fortfarande jobba med teckenspråk det är säkert iaf men återstående tankar kvarstår. Men tror det bästa nu nog är att fortsätta och känna efter. Men det känns som att nu är tiden jag som mest skulle behöva att skolan tog oss ut till marknaden och visade oss lite hur det går till på olika ställen av att jobba som tolk. Jag skulle även vilja veta mer hur det går till på tolk centralen när de väljer ut tolkar till olika uppdrag. Det finns så lite fakta om själva tolkyrket inom teckenspråk vilket gör att det är svårt att få info på egen hand.

Skulle ha jobbat ikväll men yngsta tjejen är sjuk så blir inget imorn heller. Ska se om jag kan sluta vara lat och trött och träffa min gamla vän E. som kommit hem från Thailand så jag har inte träffat honom på ett tag nu. Jag borde verkligen bli bättre på att träffa mina vänner men jag är fruktansvärt lat och bekväm av mig. Hitta ny lägenhet måste vi göra också och jag sumpade en god chans till lägenhet då jag eh inte orkade svara när det ringde. URK!

Trött på att mitt Wii säger att jag är överviktig också. Plus att idag provade jag en klänning som var öppen på sidorna och mitt fläsk verkligen hängde ut. Näh trött är jag på det. Och trött på att folk hela tiden ska säga att man ska vara nöjd med sin kropp och inte klaga. Men jag är inte nöjd. Jag vill kunna ha en öppen klänning utan att se ut som en kassler inlindad med fint snöre. Så nu hakar jag på ”Bebis” gällande diet. Inte att jag ska följa hennes diet vilket är GI utan jag följer min egen diet som går ut på nästan samma sätt bara att jag slopar kolhydrater, fett och socker. Fast kolhydraterna är viktigast att slopa och socker så klart. Men nu ska jag inte äta mer godis och annat nyttigt. Mer grönt och frukt. Men det svåraste med detta är att inte vara lat gällande att laga maten. Får hoppas att det går lättare nu när jag har ”Bebis” som stöd. Är otroligt glad att jag lärt känna den tjejen men som alltid blir jag vän med folk som bor långt bort. Hon bor i Märsta, N. bor i Södertälje så henne träffar jag aldrig för hon är för lat att åka in till stan och jag för lat för att åka dit ut. Sen har vi ju älskade M. som bor enda borta i Östersund. Saknar henne otroligt mycket och längtar tills vi ses igen. Hon och E. är de enda som verkligen känner mig. Ja förunnat min sambo då, han har verkligen fått sett alla mina dåliga sidor och det kommer nog inte bli färre av dem med åren heller.

Oj time for bed. Surprised that I manage to stay up this long.

So long people

What’s new going on?

Kommentera

