övning översätta


Igår hade vi våran nya lärare ”Peppe” för första gången. Först var jag lite nervös över att jag inte skulle förstå hans tecknade men det gick verkligen jättebra. Vi gjorde en övning som först verkade jättekonstigt vi skulle sitta i två rader mitt emot varandra sen skulle han först stå bakom ena raden då han skulle berätta ett kort avsnitt som vi på raden mittemot skulle härma och sedan skulle de han hade ryggen bakom återberätta allt. Först förstod jag inte att alla delar var en lång berättelse men det dröjde inte länge. Ju längre in i berättelsen vi kom ju lättare blev det att komma ihåg alla tecken. Men jag glömde fortfarande en del och många kom jag på efter återberättelsen. Men vi hade riktigt roligt och jag skrattade så tårarna sprutade, han är då en rolig en 🙂

Efter skolan gick jag och ”Bebis” och shoppade, fast vi skulle bara fika men det var ju så mycket rea och så var fiket inne i h&m så vi behövde inte slösa tid på att springa runt för att hitta något bra ställe. Älskar att umgås med ”Bebis” utanför skolan. För det första är hon riktigt skön och rolig och jag känner mig avslappnad med henne. Vi tänker rätt lika och vi har alltid något att prata om. Och ett megastort plus i kanten är att när vi ses utanför skolan och fikar eller äter lunch tecknar vi alltid med varandra. Stressar inte upp mig när jag ska teckna med henne så allt flyter på mycket bättra.
Hon skulle ha kommit till mig idag. Toppa mitt hår, käka lite GI-mat eftersom hon följer det och umgås massa. Men jag försov mig så blev ingen skola och hon fick förhinder. Synd för det hade verkligen varit jätteroligt om hon kom. Men hoppas vi kan göra det snart.

Jag har fått så svårt att sova nu när ”Nyfiken” är ledig eftersom han då är uppe hela natten och håller mig vaken. Är han i tv-rummet kan jag inte sova för att han inte är i sängen. Är han i sängen håller han mig vaken för att han tittar på film. Var så trött i morse att jag inte tog mig iväg till skolan. Får ta igen allt nästa vecka.

I helgen har jag inga direkta planer jo förutom att jag ska åka skridskor på lördag och sen på kvällen ska jag träffa min vän E. och hans vän A. ta någon öl och bara hänga.

What’s new going on?

What’s new going on?

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. My blog, My thoughts, My life...
    Jan 13, 2012 @ 16:23:04

    du menar väl PEPPE?? inte reppe…:P

    Svara

Kommentera

