härliga soliga lördag


Idag mår jag mycket bättre och har faktiskt lyckats ta mig ut på stan. Först åkte vi till Clas Ohlson i Gallerian men de hade ingen väggfärg så vi drog till Rådhuset ist, mötte upp S. köpte färg och tog sedan en promenad längst vattnet i det fina solvädret.

image

image

image

Var riktigt skönt att promenera runt ett tag och ”Nyfiken” så klart var ju bara tvungen att kolla hur tjock isen var och började slå påsen med färgburken för att se om isen skulle ge vika vilket den inte gjorde, sen mötte vi upp C. utanför systemet för att köpa kvällens alkohol. Haha precis när de skulle betala lägger ”Nyfiken” påsen med färg på disken och hela burken öppnas och färg droppar överallt. Haha oj oj hon i kassan fattade först inte vad som hände och alla blev röd i ansiktet. Men det löste sig och de gick där ifrån med skammen i ögonen. Så vi fick gå tillbaka till färgbutiken och köpa ny färg. C. drog hem för att sova medan vi tre åkte hem till oss.
Killarna målade hela badrummet medan jag spelade Zelda på Wii. Äntligen är allt mögel ”borta”! Nu kan vi ta oss ett långt skönt bad där inne utan att behöva akta sig för att nudda väggen och bli sjuk. Framgång i Zelda också. Har kommit rätt långt. Men det är för att jag hittat en bra sida som säger hur man ska göra. Är ju mycket tänkande i Zelda, och mycket man ska lista ut. Sånt orkar inte jag, har inte tålamod för sånt.

Imorn är det söndag. Urk, måste göra läxa till måndag, men den borde inte ta allt för lång tid. Måndag blir det skola, ska bli skönt att göra något annat än att sitta i soffan hela dagen.
Om exakt en vecka fyller jag 25, urk så gammal jag blir. Lär väl få nå grå hårstrå som varje år. Ett för varje år, fast iofs om jag bara får ett för varje år kommer det dröja innan jag blir helg gråhårig 😉

Den 21 feb har jag fått en tid och efter det kommer det börja hända grejer. Wii längtar som tusan. Nu vill jag att tiden ska gå fort fort.

Och den 8 juni ska jag på lillsyrrans student. Blir nog att flyga dit, orkar inte med nå längre resor. Eller om jag inte åker med några från familjen och kör upp. Försöker få tag på M. men hon svarar som vanligt inte. Åh om hon ändå kunde svara så jag kan få berätta allt.

Näh nu ska jag återgå till att spela Zelda 😀

What’s new going on?

Kommentera

