efterlängtad present


Mådde så jädra kass både under natten och morgonen så blev ingen skola idag. Försökte verkligen kliva upp och göra mig i ordning men kroppen ville inte. Har börjat vakna upp på nätterna nu av illamåendet så jag blir trött sen på dagen. Kan sova galet mycket nu. Timmar efter timmar. Är så trött när jag kommer hem från skolan att det blir bums i säng efter sen kan jag sova till kl 2 nästa dag om det inte blir någon skola. Känns jobbigt att vara borta så mycket och känner mig pålitlig mot klassen men det är inte precis något jag kan styra över. Tur att jag har sådana snälla och förstående lärare som frågar hur jag mår och skriver snälla mail.

Mot eftermiddagen mådde jag lite bättre så jag och ”Nyfiken” passade på att åka in till stan för att köpa födelsedagspresent till mig. Blir ju hela 25 år imorn. Börjar känna mig gammal. Älsklingen köpte nagelsätt till mig. Ett speciellt nagelsätt var det.


Brickor med mönster som man målar över nagellack med sen skrapar man bort allt överflöd tar stämpeln och drar den över och sen stämplar på nagel.

Efter att vi kom hem packade”Nyfiken” och drog iväg för att åka skridskor med K. dröjde inte länge efter att han stack att det plingad på dörren och där stod J. (”Diamant”) redo för att testa mina nya stämplar.



Hade verkligen jätteroligt. Hon är ju för rolig och lättroad. Första stämpeln gick jättebra men ju mer vi gjorde ju sämre gick det för oss. Men sen lyckades jag få till det igen. Var skönt att få sällskap och tänka på lite annat för en stund. Fast mot slutet började jag må illa igen. Tur att det kom precis när vi var klar och dags att säga hej då.

Blev bums i soffan efter ligga och kvida ett tag. Tack och lov att det inte dröjde allt för länge innan älsklingen kom hem och tog hand om mig. Lagade middag, försökte få mig att äta, krama mig och klappa mitt huvud.
Hoppas verkligen att jag kommer må tillräckligt bra imorn under födelsedagsmiddagen så inte det blir förstört.

Naglarna blev rätt bra men…



Jag ska nog göra om dem om jag orkar och hinner. Nu ska jag nog försöka överleva på Zelda och försöka att inte tappa temperament 😉

What’s new going on?

Kommentera

