5D bio


I torsdags kom som sagt syster och hennes kille, de kom dock rätt sent men vi hann iaf sitta uppe och prata lite. Fast vi kom inte i sängs förrän vid 2. Men trots det hade jag inga större problem att kliva upp kl 6 nästa morgon och inte speciellt trött på jobbet var jag heller. Efter jobbet hann jag med en sväng att träffa ”Fyrverkeri” och ”SneLugg”, båda har hoppat av skolan så det var trevligt att träffa dem en sväng och snacka av sig lite. Synd att jag inte kunde stanna så länge men vi bestämde att ses igen när alla har mer tid.

Sen blev det vidare till moster. Där var mor, syster och kille. Vi satt och hängde där ett bra tag och sen tyckte jag att vi skulle dra på 5D bio i Kista som jag läst om i tidningen. Vi satte oss i bilen och åkte iväg och oj så vi skratta och hoppade till. Stolarna rörde på sig, luft sprutades i ansiktet med dofter och andra coola effekter. Först tittade vi på en 5 minuters film som var typ som en bergochdalbana så stolarna skakad hela tiden. Men efter det såg vi Robin Hood som hade mer handling och stolarna rörde sig bara ibland för att förstärka vissa scener. Var verkligen jättebra, så imorn ska jag ta dit mina små stockholmssystrar så de också får uppleva det. Verkligen något att rekommendera.
Sen var det jag som fick köra hem, var lite nervös eftersom jag inte har kört sen jag tog körkortet men det gick jättebra och kändes som att det inte alls var länge sen jag körde. Men så är mammas GPS inte uppdaterad så det blev massa fel med alla vägarbeten men tillslut så kom vi hem till mig och sen åkte mamma och moster hem till henne.

Nu är jag barnvakt igen och ligger och väntar på att föräldrarna ska komma hem från en fest i Uppsala så det blir nog sent. Har tittar på lördagsfilm med barnen med deras hemmabio. Inte illa, som en liten bio.

image

Tyvärr har jag ont i huvudet så fot är rätt jobbigt. Ska försöka sova lite och hoppas att det går över.

Imorn kommer syster och hämtar hennes kille som sover hos oss medan hon är och hälsar på vår bror, så hinner jag ta en sista hej då innan en åker upp igen. Lägenhet har de fått också så nu flyttar de ner så fort hon tar studenten. Längtar!

What’s new going on?

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Karro
    Mar 10, 2012 @ 22:21:59

    åh låter häftigt!

    Svara

Kommentera

