perfekt dag


Igår tog ”Nyfiken” ut mig på en dejt till Aquaria museet. Först åkte vi till slussen för att ta båten ut till Djurgården som stannar vid Gröna Lund eftersom museet ligger precis vid Grönan. Riktigt mysigt var det när vi satt på en bänk i regnskogen när det regnade och oskade.

image

”Nyfiken” måste så klart stoppa fingrarna i vattnet i varje tank.

image

Sen satte vi oss vid spottfiskarna och väntade på att de skulle spotta. Men de spottar bara vatten på insekter så de ska ramla ner i vattnet och bli uppätna och det fanns så klart inga insekter. Men det fanns en svart plastsnara som satt fast på ett träd som ”Nyfiken” började vicka på och tillslut spottade en fisk.

Efter att ha gått runt museet ett antal gånger och tittat på alla fiskar, grodor och andra vattenlevande djur tog vi båten tillbaka till slussen och gick till Vapiano i Gamla Stan för lunch.

image

Efter Vapiano tog vi en promenad in till Medis för att jag skulle möta upp ”Diamant” och ”Lugg” för fika. ”Nyfiken” stod och väntade en stund med mig tills de kom.

Vi drog till Muggen på Götgatan och satt där från fem till nio. Tiden gick så fort, vi både pratade och tecknade och jag blev förvånad över mig själv att jag fortfarande hade kvar flytet i tecknadet och att det gick bra att avläsa.

En riktigt trevlig lördag. Och idag kommer Denise över med massa massa barnsaker, ska bli spännande att se vad det är 😀

Kommentera

