billiga veckan


Idag är det jag som lagar maten för en gångs skull i detta hushåll. Har äntligen riktigt bestämt mig att sluta vara så lat gällande matlagning och överlåta allt till ”Nyfiken” som dessutom endast håller sig till de få rätter han kan.

När jag fortfarande gick i skolan tipsade ”Bebis” mig om att Ica har billiga veckan på deras hemsida där det både finns recept och inköpslista.
Dagens rätt är
Korv- och broccoliepasta

image

Jag äter egentligen inte rött kött utan bara fågel och fisk då rött är för tungt för min kropp att bryta ner men känner att jag kan äta lite korv då och då. Speciellt nu kan det nog vara bra att äta lite kött iaf. Inte för att korv klassas så mycket som kött.

Nu har jag nästan handlat allt på listan. Köper resten imorn då de för det första inte hade allt och för det andra orka jag inte bära allt. Blev dock fel pasta och ingen timjan då jag trodde vi hade det hemma. Så hoppas att det funka ändå.

Kommentera

