sticksugen


Då var det måndag igen och snart är det även slut på denna månad. Helt galet så tiden går fort. Har redan jobbat på detta ställe i två månader nu. Nu har jag även skrivit nytt kontrakt med Resenätverket och sagt upp mig från Poolia. En månad kvar och sedan går jag över och blir fastanställd direkt hos Resenätverket ist för att vara inhyrd via Poolia. Känns riktigt skönt, nu kan jag och ”Nyfiken” äntligen börja kolla med olika banker för att se hur mycket lån vi kan ta för att köpa lägenhet. Sen måste jag ringa CSN för att se hur mycket pengar jag kommer behöva betala tillbaka i månaden. Men tydligen behöver man inte behöva betala tillbaka förrän sex månader efter att studierna avslutades. Då har jag tid att lägga undan pengar så jag har råd att betala tillbaka sen när jag är mammaledig.
image

Guh, nu känner jag att det är dags att börja komma igång med stickningen, men det blir ju så svårt när ”Bebis” bor så långt bort. Men jag hoppas att efter löning blir det bättre och att vi får tid att gå och handla lite material och sen åka hem till mig för att sticka lite. Ska ju sy linne till henne också så vi kan ju passa på att ta köpa tyg och ta mått och hålla på samtidigt. Nu blir jag riktigt sugen på att gå och köpa garn och stickor efter jobbet, kolla efter youtube-lektioner hur man stickar mönster, för hur svårt kan det vara egentligen?

Kommentera

