bara en vecka kvar!


Whiii nu är det exakt en vecka kvar tills jag ska göra mitt första ultraljud och få veta om det är en flicka eller en pojke. Ska bli så spännande 😀
image

Igår köpte jag garn och stickpinnar, åkte hem och satte igång att börja sticka. Först tänkte jag sticka en klänning till mig själv. ”Bebis” tipsade om en jättebra sida drops.se där det finns massor av gratismönster, tips och råd, och även hantverkarskola där man får lära sig att sticka, virka och brodera tror jag att det var. Det behövdes verkligen för jag har inte stickat sen jag gick i högstadiet vilket var ett tag sen så jag hade glömt hur man la upp maskor osv. Så först hade jag en liten genomgång med olika sticktekniker, men sen när jag tittade på mönstret till klänningen förstod jag ingenting. Så jag bestämde mig ganska så snabbt för att sticka något lite lättare, så nu stickar jag en söt liten babymössa. Ska köpa mer garn då de hade rea och andra stickmaterial idag efter jobbet.

image

Ikväll blir det även middag med gamla klassen så jag hoppas att det blir massa tecknande. Imorn skulle jag egentligen på VIP utställning för smycken med Ann men det har blivit framflyttat till nästa vecka ist, så jag ska nog åka till min moster och hälsa på. Har inte varit där på ett tag nu.

Kommentera

