första mössan


Och då var det redan fredag och snart är arbetsdagen slut och dags för helg. Jag har börjat fått in en bra morgonrutin nu vilket är 15 minuters yoga, kanske inte låter så mycket men det räcker för att få kroppen lite mer vig. Känner att jag har blivit så stel de senaste åren. Först pga diskbråcket jag råkade ut för vilket ledde till att jag knapp kunde gå i 9 mån innan operationen, så det gjorde mig väldigt stel då jag inte ens kunde sätta på mig strumpor och skor vissa dagar. Riktig jobbig tid var det. Har aldrig riktigt återhämtat mig efter diskbråcket när det gäller vigheten så jag hoppas att jag kan hålla denna rutin. Har väntat lite innan jag satte igång då jag var rädd att det annars kunde leda till missfall de första 12 veckorna med för mycket av såna rörelser.

Nu har jag stickat klart min första mössa. Rätt nöjd för att vara första gången. Ska genast börja sticka på en ny när jag kommer hem då jag råkade sticka fel mönster på halva mössan.
image

När jag tittar på mössan börjar allt kännas så mycket verkligare och jag kan knappt bärga mig tills jag får sätta den på knoddens lilla huvud.

Kom även på att jag aldrig tog en bild och visade på klockarmbandet jag gjorde för rätt länge sen nu, så jag lägger upp en idag. Fick själva klockan av min fader så när armbandet gick sönder ville jag göra något personligt av den ist för att köpa en ny. Klockan betyder ju lite extra för mig än en vanlig klocka.

image

Var hos moster igår och skulle jobba vidare på smycket jag gör nu men jag fastnade med att sitta och sticka på lilla babymössan ist så får ta och fortsätta på armbandet när hon kommer tillbaka från Polen. Är så tacksam att jag har henne som moster, hon är lite som en extramamma för det första jag får när jag kommer till henne är mat och sen sätter vi oss och pysslar, tittar på polska program och småpratar. Tur att jag har henne iaf eftersom min egen mor bor så långt bort och vi inte har möjligheterna att göra sånt här. Blir ju så avis när vänner säger att de ska hem till deras föräldrar och hälsa på.

Ikväll kanske det blir VIP till Grönan, väntar på att få samtalet, HOPPAS!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Karro
    Apr 27, 2012 @ 19:36:29

    Åh vilken söt mössa! 🙂

    Svara

Kommentera

