första ultraljudet


Nu har vi varit på vårat första ultraljud. Helt ofattbart att det går att se så mycket i magen. Såg skelett, tår, hjärta, ryggrad, ja allt. Världens sötaste näsa och fina läppar.

image

Fullt frisk och en riktig liten envis buse som vägra att flytta på sig så vi kunde få se om det var en flicka eller pojke. Vi tog en paus på 20min så jag kunde hoppa, skutta och röra på mig så bebisen skulle flytta på sig men nä bebisen vägrade. Men hon lyckades ändå se lite av könet och det såg ut som en flicka, så 98% säkerhet att det är en liten flicka i min mage 😀

Vi ska tillbaka om en eller två veckor och titta närmare på hjärtat eftersom hon låg som en boll och därför gick det inte se mer än att det slog som det skulle, hade två kammare och klaffar så allt såg jättebra ut.

Exakt datum har vi fått. Nu är jag exakt 18 veckor så vi tog fel på en vecka, hon är beräknad att komma 2 okt ist för 25 september. Roliga är att min ena bror är född 2 okt så vi får se om hon går med på det eller inte.

Kommentera

