något sånt litet kan göra något sånt stort


Otroligt hur ett litet barn kan få gamla kontakter att tas upp igen och knyta banden starkare, samtidigt som ett litet barn kan få personers sanna sida att komma fram. Någon vill bestämma och ha kontrollen medan en annan som stått en väldigt nära tar avstånd och kontakten försvinner. Ens sanna vänner kommer fram. Samtidigt är det många som tagit upp kontakten just för att en liten bebis ligger i magen, men jag ser det bara som något positivt. Jag blir glad över att ett litet barn kan göra så mycket gott och kan få människor att komma närmare varandra.

Jag överlycklig över att jag har vänner som redan har barn eller som väntar barn som jag har fått bättre kontakt med så jag har någon att dela denna upplevelse med. Någon som nyligen gått igenom samma sak eller som också går  igenom, någon som jag kan prata massa barnsnack med utan att de blir uttråkade och känner att det blir uttjatat, någon som kan ge mig goda råd och tips som inte är 20 år gamla.

Däremot känns det tråkigt att vissa kontakter blivit sämre och att det finns någon enstaka som vill försöka bestämma över mitt liv och mina val och på så sätt puttar bort mig med hårda sårande ord. Och sen känns det självklart tråkigt att nära vänner tar avstånd bara för att de inte tycker om barn. Tycker inte att borde påverka vänskapen, iaf inte eftersom jag trodde att vår vänskap var starkare än så.

Men jag är lycklig över dem jag har och över dem som stödjer mina beslut ist för att kranka ner på mig. Jag är glad över att jag slutade skolan och började jobba, det känns helt rätt. Jag är glad över vilka som ska bli gudföräldrar, det känns helt rätt.

Mitt liv känns helt rätt just nu.

 

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Linn
    Maj 08, 2012 @ 09:05:19

    Vad härligt Celina! Vad glad jag är för din skull 🙂

    Svara

Kommentera

