dark shadows


Nu har jag köpt biobiljetter till Dark Shadows med min favorit regissör Tim Burton. Karln min har klagat på att jag är för beroende av att sticka och virka och ägnar allt för lite tid åt honom så imorn tar jag med honom på en biodejt och förhoppningsvis blir det middag efter det.

Det var min vän Malin som öppnade upp ögonen åt mig gällande Tim Burton när vi gick på gymnasiet. Jag hade ju redan sett några av hans filmer tidigare som jag gillade, jag visste bara inte att det var han som var regissören. Hon visade mig en animerad kortfilm på youtube som han hade gjort 1982 som handlar om en 7årig pojke som är schizofren och tror att han är någon annan. Den djupa berättarrösten och rimmet i sagan fick mig att falla pladask och jag har älskat den kortfilmen ända sen dess, så mycket att jag tillochmed har tatuerat Vincent på fotleden och hans katt men någon annan stans, jag har även sett alla Tim Burtons filmer jag har kunnat få tag på. Sen är det klart att alla hans filmer är ju så klart inte så toppenbra. Jag blev rätt besviken av Alice i Underlandet men det kan också vara för att den var så Disneystyrd och att han inte fick göra den precis som han ville. Sen är Sweeney Todd inte en av mina favoriter heller, men det mesta han har gjort har jag gillat, så det ska bli roligt att få se Dark Shadows, jag har hört att den är bra.
image

Igår var jag så där duktig igen och städade köket och lagade mat. Jag tyckte det blev jättegott men ”Nyfiken är fortfarande inte så förtjust i all svensk mat så han tyckte det var sisådär, men jag tror det mer är av kräsenhet och för att han i stort sett äter samma mat hela tiden.

Kommentera

