summering av helgen


Jag har varit så upptagen att sticka så fort jag fått ledig tid att jag inte har haft tid att skriva om helgen. Så här kommer en summering.

Fredags tyckte chefen att vi som jobbade på klämdagen förtjänade en liten utflykt så vi blev bjudna på lunch uppe i Kaknästornet med utsökt utsikt och god mat.

image

Maten avslutades med god yougurtglass på kontoret

image

Efter jobbet tog vi det bara lugnt hemma, och jag stickade som vanligt så inget speciellt hände.

Lördag skulle jag åka och hälsa på syrran i hennes nya lägenhet men så blev det lite missförstånd så vi skönt upp det till söndag ist. Så jag åkte in till stan för att träffa min vän Ellenor över en fika.

image

Jag hade mina nya mammakläder på mig. Eftersom min mage bara ser stor ut än så länge och inte riktigt fått gravidformen ännu så ser man på t-shirten att jag är gravid och inte tjock 😉

image

Sen var det lila figurer som sprang runt på stan, lekte statyer och härmade folk på stan. De hade reklam på rumpan men tyvärr kunde vi inte se vad det stod.

Söndag träffade jag syrran Elin och hennes lille Tobbe. Elin bjöd ut mig på fika så det var snällt av henne. Vi satt i varma solen och svettades. Det var mysigt att få träffa henne och bara få prata om allt och inget. Ska bli nice när hon flyttar ner.

Snart åker jag till Östersund för att fira Elins student och passa på att faktiskt träffa massa gamla vänner som jag inte gjort tidigare då jag bara varit i Skucku när jag väl varit där uppe.

Kommentera

