deal


”Nyfiken” tycker att mitt stickberoende har gått över styr för att jag inte ger honom någon uppmärksamhet när jag sitter och stickar,  så i söndagskväll kom vi överens om att om jag slutade sticka vid hans närhet skulle han sluta röka vid min närhet i en vecka (till att börja med).

Igår när jag kom hem från jobbet stod ”Nyfiken” i duschen så jag tyckte att jag skulle passa på att sticka lite.  Så fort jag hörde kranen stängas av skyndade jag mig att packa ner alla sticksaker för att täcka igen spåren. Jag hann precis dra igen dragkedjan på väskan, lägga den på golvet och ta tv-dosan i handen när han kom in i sovrummet. Det första han säger när han kommer in är ”Du har stickat va!” och självklart totalförnekade jag och sa att jag inte alls hade gjort det. Han trodde jag hade gömt grejerna under täcket så han började leta under där men hittade så klart inget. Då började han titta sig omkring i sovrummet på jakt efter  något som avslöjande mitt gömställe och jag började bli nervös över att han skulle se väskan och förstå. Tack och lov gjorde han inte det denna gång så jag slapp bli avslöjad 🙂

image

Resten av kvällen kliades det i fingrarna av mig för att jag inte fick sticka. Kände hur armarna drogs till stickorna för att få sticka men jag lyckades lägga band på mig och krama ”Nyfiken” i stället. Jag är nog rätt beroende ändå. Önskar jag hade längre resväg till och från jobbet så jag fick mer tid på mig att sticka.

Idag åkte jag till Gamla Stan för att käka lunch på gamla skolan med gamla klassen. När jag satt där vid matbordet kändes det som att jag fortfarande gick i skolan. Men det var en skillnad som märktes rätt tydligt till skillnad från när jag gick i skolan och det var att de olika klasserna integrerade mer med varandra. När jag gick i skolan var det sällan någon från vår klass pratade med någon från en annan klass. Men nu såg jag några ettor lite här och där prata med både tvåor, treor och fyror. Så det var en trevlig syn att se att det har blivit lite mer blandat och inte så uppdelat. Det ska bli intressant att se vilka från klassen som kommer vara kvar efter sommaren och när jag kommer dit och hälsar på med min lilla bebis. Men guh, jag har tappat så mycket teckenspråk, så många tecken jag inte kunde komma på hur de tecknades och avläsningen gick lite så där. Jag hoppas verkligen att vi tar tag i skype och börja teckna till varandra. Saknar verkligen att få prata teckenspråk.

Min högra arm är helt sönderbiten från utomhusvistelsen i söndags så nu kliar det som tusan. Sen känns det konstigt att inte ha pratat med min mor på så länge.
Åh jag har även utökat min morgonyoga med muskelövningar nu så nu bränns det mer kalorier 😀

Kommentera

