östersund dag 2


image

Efter att ha sovit första natten hos Malins mamma Lisa åkte vi och åt lunch på Samurai med Malins lillasyster Sofia. Hon är en riktigt smart liten flicka med nästan bättre ordförråd än vad jag har. Efter att vi hade ätit gick vi över till garnaffären för att köpa lite garn. Dem hade ju så billiga priser och massor utan olika färger och sorter så jag var ju bara tvungen att gå in för att köpa lite. Inne i den lilla butiken såg Sofia en halsduk som hade stickats av de garn de sålde. Hon blev så kär i den att jag kände att jag bara var tvungen att sticka en åt henne. Som tur var hade hon i butiken en instruktion hur man skulle sticka halsduken. Så jag köpte ett nystan och stickor i rätt storlek.
Efter att Sofia hade blivit upphämtad hjälpte jag och Malin min lillsyrra att fixa lite inför deras champangefrukost och lite tillbehör till flaket 😉
Sen satte vi oss upp på taket utanför Malins lägenhet i solen för att softa lite samtidigt som jag försökte mig på att förstå beskrivningen till halsduken. Kan ju säga att bara förstå mig på den konstiga och inte superbra beskrivningen tog ca 2 timmar och det var många gånger jag var nära på att ge upp. Men så tänkte jag på hur glad Sofia såg ut när hon sprang runt i lilla butiken med halsduken svepandes om sig. Till slut lyckades jag förstå mig på beskrivningen och halsduken kunde börja tillverkas. Efter ett tag kom Malin vän över för att säga hej med hennes son och hund. Vi satt där på filten och pratade om graviditet och barn medan Malin sprang runt och lekte med hennes son. Det var riktigt skönt att få höra om bra upplevelser ang. födseln och jag fick en massa nyttig och bra information som jag kan ta med mig senare när det är min tur.

image

Är ju bara tvungen att ha med denna fantastiska bild av Malin när hon somnat på soffan medan jag satt och stickade klart halsduken. Hon var uppe med tuppen för att baka med Sofia medan jag låg och sov halva dagen så jag orkade vara uppe lite längre än henne. Skönt ser det iaf ut att vara 🙂

Kommentera

