hemma sjuk


Ytterligare en dag hemma i sängen. Igår när jag var på väg till jobbet började jag känna mig fruktansvärt dålig på tuben. Började kallsvettas, kände mig yr och illamående. När jag kom till slussen mådde jag så pass dåligt att jag höll på att tuppa av. Lyckades ta mig ur tuben och sätta mig på en bänk. Alla människor gjorde ju inte allt bättre då luften blev kvavare. Ringde älsklingen som hjälpte mig igenom allt genom att bara prata med mig. Lyckades ta mig över till andra perrongen med skakande ben för att åka hem igen. En kvinna sa att hon gärna hade hjälpt mig hem om det inte var för att hon skulle till jobbet. Nå det var väl snällt att hon iaf sa något 😉

Lyckades stapla mig hem från tuben med ragglande ben och raka vägen ner i sängen.
Blev så tömd på energi att jag sov hela dagen förutom att ha vaknat upp någon enstaka gång för att krama älsklingen och titta på lite tv.

Så idag ligger jag i sängen igen. Magen känns fortfarande inte helt ok och så fort jag äter mår jag dåligt igen. Hoppas magsåret inte kommit tillbaka.

Har inte ens haft energi till att sticka 😦
Och känner ingen lust till det idag heller, även om det får tiden att gå fortare. Det är så tråkigt att ligga hemma själv och inte orka göra något.

Aldrig mer äta kött!

Kommentera

