att vara gravid


Jag tänkte ta och berätta lite om hur det känns att vara gravid. Vänner till mig som varit gravid berättade att det kändes jättekonstigt, som att ha en Ailien i magen. Jag kunde ju inte i mina dagar förstå varför dem kunde känna något sånt. Att vara gravid är ju det mest naturliga någonsin och det har varit lätt att förstå att det ligger en liten bebis i magen på alla kvinnor som man ser är gravida. Men nu när jag själv är gravid känns det jätteonaturligt och mest läskigt.

Ja det känns verkligen som en Ailien i magen. Först var det väldigt svårt att förstå att jag faktiskt hade något som växte där inne, att jag hade två hjärtan in min kropp. Det är fortfarande väldigt svårt att förstå men det känns iaf lite verkligare nu när jag kan känna henne sparka.

Sparkarna, oj! Hur ska man förklara dessa sparkar? Det är en jättekonstig känsla. Tänk något som slår från insidan. Det bultar och har sig. Sparkas det lite någon gång ibland är det rätt mysigt för då vet jag att hon lever där inne. Men ibland, speciellt på kvällarna, då känns det som om hon cyklar där inne för då sparkas det och sparkas så det är obehagligt. Och eftersom jag ligger ner och slappnar av känns sparkarna ännu tydligare. Ibland är jag rädd att jag ska få panik och bara vill få bort varelsen som sparkar där inne. Jag undrar om jag någonsin kommer vänja mig vid att ha något växande i min mage.

Jag får ju dåligt samvete också eftersom det ska vara något naturlig och fint att ha en bebis i magen. För mig känns det mest onaturligt och konstigt.

Men det känns ju helt otroligt fantastiskt ändå att jag har ett litet liv som lever i magen, en liten flicka som jag är så förälskad i, som jag älskar så mycket. Jag tar mig om magen konstant för att smeka henne, visa att jag finns här ute. Skicka henne positiva energier. Jag klappar på magen så hon ska känna rytmer och sjunger för henne. Redan nu känner jag av hennes personlighet, hennes envishet och styrka.

Dem flesta har flera namn att välja mellan och väntar med att bestämma något innan undret är fött. Andra har inga namn alls utan väntar tills den stora dagen. Men jag känner redan nu hur rätt namnet känns. Jag känner redan nu att du är den person vars namn vi valt till dig.

Många frågar hur jag mår och hur det känns. Jag mår fantastiskt bra, även när jag mår illa ibland. Den mest komiska frågan jag får tycker jag ändå är när någon frågar om det känns spännande. Självklart känns det spännande, det känns så spännande att jag ibland tror jag ska smälla av. Men samtidigt är allt väldigt läskigt och skrämmande. Det är ju ändå något livsförändrande som sker.

Och alla ni som tror att drömmar inte kan gå i uppfyllelse. Det kan dem. En stor dröm som jag tvivlande på någonsin skulle ske kommer att ske. En dröm jag aldrig trodde skulle bli sann håller på att bli verklighet. Mitt hjärtas vän och gudmor till min flicka flyttar ner till oss ❤
Drömmen blir till sann!

Mitt liv blir bara bättre och bättre!

Mitt liv är som en saga!

Mitt liv är lycka!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Malin
    Jun 27, 2012 @ 16:41:37

    Jag längtar som en tok ❤

    Svara

Kommentera

