syster inspirerar


Min lillasyster är min inspirationskälla för att se snygg ut, älskar hennes stil. Jag lyckas ju dock inte lika bra som henne eftersom hon har en talang till finess gällande att kombinera olika klädesplagg samt den rätta stylingen till hennes outfit, och inte har jag orken till att sminka mig heller.
Sen är hon även en sån där människa som ser snygg ut oavsett vad hon har på sig. Gav man henne en sopsäck att ha på sig skulle hon lyckas se snygg ut i det och även göra något kreativt av det.

Inspirerad av syster Elin

Känns ju lite tråkigt att min syrra bott i Stockholm 1 hel månad nu utan att jag varit och hälsat på henne och sett hennes nya lägenhet. Under hela månaden har vi bara setts en snabbis en enda gång och det var när vi hälsade på moster. Så svårt att få ihop en tid som passar båda. Kan hon kan inte jag, kan jag kan inte hon. Jag jobbar ju varje dag kontorstid medan hon jobbar mycket varierande och mycket kvällar. Förhoppningsvis kan vi ses över en fika de vardagar hon är ledig efter att jobbat och sen hitta på något längre några helger. Tiden går så fort bara.
Plopp kommer det säga så är bebisen ute, då är jag mammaledig, så förhoppningsvis blir det lättare och finns mer tid att kunna träffa varandra då jag kommer vara hemma i stort hela tiden 🙂

Gårdagens look

Nu börjar magen växa också. När vi gjorde ultraljudet i lördags satt hon som sagt ner i magen med rumpan neråt så det kanske förklarar att min mage putar ut mer där nere än där uppe. Folk tycker om att påpeka att jag har en väldigt liten mage för att vara i månad 6 vilket har gjort mig lite nojig, men så mätte min barnmorska magen och den är helt normal. Tror att den ser mindre ut än vad den egentligen är.
SHIT! Jag ska bli mamma snart! Känns fortfarande helt overkligt och jag kan fortfarande inte fatta att jag kommer ha en liten dotter om knappt tre månader.

Stickad hängselbyxor

Och så var jag klar med hängselbyxorna. Tror jag använder för tjockt garn för allt jag stickat känns så stort och inte alls för 1-3 månader gammal bebis. Om jag bara hade en provdocka att prova allt med. Nu har jag börjat sticka på en hätta. Och den är för engångskull inte lila eller rosa utan vit.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ann
    Jul 11, 2012 @ 11:17:52

    Va fina hängselbyxorna blev! Ser fram emot nästa stick-date. Kram

    Svara

Kommentera

