studenten 2012


Nu äntligen har jag lite bilder från syrrans student.

image

Så fort jag såg Elin stiga ut på trappan blev jag alldeles rörd och ögonen blev tårfyllda av stolthet. Att tiden går så fort, hon förblir alltid min lillasyster, men nu är hon inte så liten längre utan ska ut i vuxna världen. Vilket hon kommer klara galant. Imponerade så hade hon redan fixat både boende och jobb i Stockholm innan hon tog studenten.

Efter att Elin gått ut på trappan och blivit mottagen av familjen var det dags för henne att kila vidare för att åka FLAK! Åh vad det tog mig tillbaka till gången jag tog studenten, alla lyckotårar, tror jag grät på nästan varenda kort som togs den dagen.

image

Här står jag med skylten i vädret och väntar på att Elin ska åka förbi med flaket och hinner hamna med i ÖP (Östersundsposten). Av någon anledning tycker ÖP om mig för jag vet inte hur många gånger jag varit med i den tidningen. Har tillochmed en bok med alla artiklar någon stans i förrådet 😉
Medan Elin fortsatte att åka runt på flaket tog jag och Malin en fika på Paus och gottade oss i solen.

Efter flakåkningen blev det studentmiddag och jag gav Elin min studentpresent. Hon fick armbandet som det står ELIN på som finns på bild under fliken creation och så fick hon hemmagjord tvål som såg ut som chokladpraliner. Haha det var så roligt att se hennes reaktion när hon öppnade asken. Det första hon sa var mmmm och slickade sig runt munnen. Det var precis den reaktionen jag var ute efter så det kändes lite roligt. Hoppas hon inte blev besviken bara att jag hade gjort alla gåvor själv. Kändes som en mer unik gåva som jag verkligen hade lagt ner tid och själ på speciellt för henne än att bara köpa något åt henne. Så jag hoppas hon blev nöjd.

Jag hoppas verkligen att hon fick en fantastisk och underbar student. Och jag önskar henne all LYCKA och FRAMGÅNG i livet!

Älskar dig lillsyster ❤

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Fanny
    Jul 19, 2012 @ 09:08:36

    ojoj va stor hon har blivit! var inte hon bara typ 9 år när jag såg henne första gången? tiden går snabbt! man hinner inte med!

    Svara

Kommentera

