älskade spark


Förut tyckte jag att det var obehagligt när bebisen sparkade i magen. Att det kändes onaturligt och inte alls speciellt mysigt. Nu däremot älskar jag när hon sparkar. Det känns så betryggande, och varje spark gör mig så lycklig.

Längtan blir starkare och starkare, ibland längtar jag så mycket att jag inte står ut. Vill ha henne i min famn, vill lukta på henne och se hennes leende, höra hennes skratt, få mysa och pussa på henne.

Mina bröst har börjat läcka, första gången var för några veckor sedan. Jag vaknade upp på natten av att mina bröst var alldeles blöta. Först trodde jag att det var svett men sen såg jag hur det droppade från den ena till den andra när jag låg på sidan. Mina fötter har även börjat svullna upp, men det är inte så jätteofta och inte så att jag störs av det. Ryggen värker lite och vänstra benet krampar ibland. Men annars mår jag prima, ja förutom huvudvärken som har kommit och gått denna helg. Jag vägrar att ta några som helst tabletter nu när jag har lillen i magen så det blir mycket vatten ist.

Smörjer in magen varje morgon gör jag också så att jag inte ska få bristningar och sitter på min pilatesboll på kontoret för att träna bålen och hålla ryggen rak.

I fredags var även fösta gången jag var på gravidmassage. Och jag kan ju säga att det kommer jag gå på fler gånger. Ska bara låta ryggen vila lite nu eftersom den är öm efter fredagen. Känns som att hela ryggen är täckt av blåmärken. Jag har två knutar i skulderbladen som vägrar ge med sig. Har haft dem sen 2005 och ingen har än så länge lyckats få bort dem. Därför måste jag gå oftare så att dem kan tryckas ut, men det blir nog om tre veckor.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Denice
    Jul 16, 2012 @ 11:33:08

    Ja det är helt underbart med sparkar 😀 Men nu har min lill* börjar sträcka på sig istället och det är inte lika skönt eftersom ryggen då pressas mot ljumsken, och benen å fötterna försöker pressa bort mina revben, haha.

    Jaha oj har du ”redan” börjat läcka… jag har inte sett skymten av en droppe än å har bara 6 veckor kvar :/

    Det där med krampningar i benet känner jag igen, haha. Kan vakna av att ena vadmuskeln gör skiiiiiit ont 😛

    Vad skönt det lät med gravidmassage.. vad kostar det?

    SV: Min anställning går ut nu i aug, så jag behöver inte tänka på hur länge jag ska va mammaledig från arbete, skönt! Men dom flesta är väl hemma ca 1-1,5 år? alltså till ungen börjat på dagis… Om man inte bestämmer att pappan är hemma halva tiden tex…

    Det där med påskrivning av faderskap.. Det är till socialnämnden man ringer, men ber att bli kopplad till familjerätten för det är där man bokar in en tid och skriver under pappret. . Så är det iaf här i Östersund.

    Kram!

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Jul 16, 2012 @ 12:09:58

      Jag kan känna när hon vänder på sig och hur magen ibland töjs ut när hon vänder rumpan utåt 🙂

      Haha ja, jättekonstigt, jag tycker också det är lite väl tidigt att de börja läcka redan nu. Kanske för att mina bröst är så små och att det inte får plats nu 😉
      Ska höra med min barnmorska nästa vecka om det är normalt att de läcker så här tidigt.

      Ja det var underbart skönt, så har de ett hål i britsen så magen kan hänga ner 🙂
      Det kostar olika på olika ställen, där jag gick kosta det 640:- för 50 min men de hade kampanj så om man var där första gången fick man 50% rabatt 🙂
      Sen behöver inte jag betala då jobbet står för det pga friskvård 🙂

      Jag funderar på att vara mammaledig heltid i 9 mån och sedan deltid, så jag kan spara så mycket som möjligt tills hon blir äldre. Får ju ta ut tills hon blir 8 så man kan använda dem när hon har lov 🙂

      Ska se vad BM säger hur det funkar i Sthlm.

      Shit! 6 veckor kvar 🙂
      Sen är det min tur en månad efter

      Kram

      Svara

Kommentera

