jakten


Typiskt. Bara för att jag inte hann sticka idag innan jag åkte till jobbet glömde jag mitt arbete med stickorna i sovrummet. Låg och stickade i sovrummet igår kväll innan jag la mig eftersom ”Nyfiken” spelade tv-spel med Sam. Jag är klar med hättan så nu stickar jag en klänning till den som också är naturvit. Det är ett garn jag fått av min moster och det känns verkligen att det är mycket bättre kvalité på det garnet. Så mjukt och lent, som silkesgarn 😉

Ska ta och kolla upp om det behövs någon förbehandling av de stickade kläderna jag gjort innan dem sett på min lilla bebis när hon kommer. Men det blir inte förrän hon åtminstone är en månad och lite kallare ute. Så jag har gott om tid på mig att sticka en massa massa saker. Blir nog en till filt sen.

Ikväll kommer bästa Malin som stannar över helgen. Ska bli så mysigt. Saknar henne så. Och så ska jag försöka se till så att Ann och Malin träffas 🙂

Vi måste ju flytta i slutet av juli för han vi hyr av ska flytta ihop med sin tjej så nu vill han ha lägenheten. Vi la ut en annons på blocket men dumt nog av mig skrev jag att vi sökte lägenhet i upplands-bro så det blev inte mycket respons, sen la vi ut en ny men då skrev jag att vi skulle få barn ihopp om att folk skulle vilja hjälpa oss extra men nej då. Folk blir ju rädda att man inte ska ha råd med hyra ist. Galet att pengar kan göra folk så själviska. La ut en ny igår och tog bort om bebis och skrev hela Stockholm och då minsann rasa det in mail. Så nu ska vi titta på en 3:a i Solna.

Kommentera

