vilken supermysig helg


Vart kommer all min goda tur ifrån? Kan det vara karma?

I fredags var vi och tittade på en lägenhet i en villa i Trångsund, en nybyggd 3-rummare precis vid vattnet, lugnt och fint område, helt perfekt för barnfamilj. Detta är dessutom ett lags förstahandskontrakt, han som hyr ut lägenheten i villan har byggt huset och bygger nu deras boende ovanför lägenheten så han sa att vi får bo där så länge vi vill. Han fattade direkt tycke för oss, vi ska dessutom få alla deras bebissaker, vagn, skötbord, stol till bilen, ja allt. Han sa att vi inte skulle köpa något, och så vill han dessutom hjälpa oss med flytten så vi behöver inte hyra flyttbil eller något. Helt fantastiskt! Och eftersom jag är gravid erbjöd han sig att göra om köket som vi ville ha den så vi skulle göra en ritning och ge den till honom.

Eftersom vi valt Huddinge sjukhus att föda barnet är detta ställe nära och perfekt.

 

Lördagen åkte vi till Gräddö för att träffa Mark, Emmeli och Ellie ute på Emmelis landställe. Malin följde tyvärr inte med då hon sov någon annan stans och fortfarande sov när jag försökte nå henne.

Lilla Ellie är med och hämtar upp oss med båten

 

Ellie hjälper till att styra båten med Emmelis pappa

 

 

 

 

 

 

 

Emmeli och hennes kusin Jocke

 

image

Bryggan till vattnet från stugan

 

 

 

 

 

 

 

Dessvärre tog batterierna på min mobil slut så resten av alla foton är på ”Nyfikens” mobil, så dem lägger jag upp när jag fört över dem till min mobil. Vi tog iaf en tur med båten till skärgården och satte oss på ett fik på berget och blickade ut mot sjön. Blåsigt men mysigt var det, vi kikade även in i en liten konststuga och ”Nyfiken” köpte en sten målad som en igelkott till mig och en som en katt till Ellie. Efter lunchen åkte vi tillbaka till stugan och satt och stekte i solen på altanen innan vi gick ner till grillmiddagen nere vid bryggan. En riktigt mysig och underbart skön dag ute på sommarlandet blev det.

 

 

image

v. 29+3

Guh, jag har svårt att föreställa mig att jag ska ha barn om 10 veckor. Nu är det bara 70 dagar kvar och jag känner mig fortfarande inte riktigt gravid eftersom att min mage ändå är rätt liten. Fast samtidigt är det skönt för då blir det ju inte så tungt för ryggen. Den blossar nog upp vilken dag som helst nu och då kommer jag äta upp mina ord. Fast det känns ju mysigt med en gravidmage, vila händerna på den och klappa om den. Jag tycker dessutom om när folk tar på min mage och ville känna henne sparka. Synd bara att det är så många som inte vågar eftersom de inte vet om jag tycker det är jobbigt eller inte, och det är ju inte precis som att jag vill säga till alla ”ta på min mage” haha. Det enda jobbiga jag har nu med att vara gravid är att jag har haft rätt mycket halsbränna den senaste veckan, men tack och lov verkar det som om det har gått över.

image

Grillfest hos killarna

Söndag blev det grillfest i Sköndal hos killarna, Matt och hans 4 månader gamla Estelle kom över och hälsade på. Vilket gjorde att jag längtar ännu mer efter min lilla bebis.

image

Dukat upp för 20

Det var härligt att för engångskull inte vara ensam tjej i huset. Jättemysigt att Malin lyckades ta sig hem till mig tillslut och följa med på grillfesten. Vi gjorde i ordning allt i köket medan killarna var ute och startade grillen. Sen medan dem grillade maten satt vi och mös vid bordet och väntade på att få allt serverat 🙂

image

Jason, Sam och ”Nyfiken” hugger in

Det blev massor av mat. Jag och Malin gjorde värdens godaste lax med potatis och laxsås.

 

En riktigt mysig helg har det varit och det var synd att den tog slut så fort. Jag har ju fortfarande inte börjat packa och det är dags att flytta snart så det är nog bäst att jag börjar ikväll. Tur att jag har Ann som t.o.m. tänker sluta tidigare från jobbet så hon kan komma hem till mig och hjälpa till med all packning ❤

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Sofia
    Aug 06, 2012 @ 14:44:35

    Oj det var inte stor mage för att vara så långt gången! Men skönt va? Inte vara så tung. En kanske ”personlig fråga” , men är nyfiken då jag själv är i 5.e månaden nu och har lite funderingar kring hur kroppen påverkas, har du fått mycket bristningar? Jag har själv inte fått några (ännu) och fasar lite för det.
    Väntar mitt första barn.
    Kul att du ska få en tös! Är ni nervösa för ”nedsläppet”?

    //Soffan

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Aug 06, 2012 @ 16:17:36

      Alla säger att jag är så liten och tror att barnet inte växer som det ska men det gör hon. Perfekt säger dem att hon är. Vissa får ju knappt någon mage, i övermorn går jag in i vecka 33 och är fortfarande väldigt liten. På ett sett är det skönt eftersom det inte blir lika tungt att röra på sig men samtidigt är det jobbigt att folk inte förstår att jag faktiskt ska föda om 7 veckor och därför inte erbjuder sittplats på tunnelbanan. Än så länge är det bara en enda person som gjort det 😦
      Än så länge har jag inte fått några bristningar, jag är noga med att smörja in magen med nivealotion varje morgon så jag ska slippa det 🙂
      Än så länge är jag inte så nervös jag längtar mest tills att få hålla henne i min famn 🙂
      Vet ni kön? Är din mage stor? Mitt första barn också så jag är väldigt nyfiken på andra 🙂

      Svara

      • Sofia
        Aug 10, 2012 @ 11:44:22

        Jag har hört att vissa bebisar ligger närmare ryggraden och då blir inte kulan lika stor 🙂 Så det är väl bara att njuta av att inte ha en baota mage och få problem av det, vissa klarar väl inte ens av att jobba när dom är så långt gågna som du.
        Trist att ingen erbjuder plats på tunnelbanan, jag bor själv i en liten stad på landet så jag slipper storstads stressen och åker mest buss eller tar bilen. Trivs ni i Stockholm annars? Skönt att slippa bristningar, ska också vara noga med att smörja mig! 🙂
        Men ännu har jag ingen jätte mage så det dröjer nog. Är du rädd för förlossningen?
        Jag har börjat tänka lite på den, men försöker att inte göra det.
        Vi har valt att inte ta reda på könet, vet dock inte om jag kommer kunna hålla mig. Man är bra nyfiken! Ibland känns det overkligt att man ska ha barn, och ibland längtar man ihjäl sig.

        //Soffan

      • Klok utan Brillor
        Aug 10, 2012 @ 11:59:05

        Precis. Men min barnmorska har inte sagt ngot utan sger att magen vxer som den ska. Ska prata med henne p tisdag d jag har ny tid och frga hur mycket den vxt sen sist fr det ser inte ut att vara mycket. Eftersom mitt jobb r vldigt stillasittande funkar det bra att jobba. Har bara varit vldigt trtt sista tiden s tog tre dagars semester. S lnge vi inte bor inne i stan trivs vi. Vill ha grnomrden och grna vid vatten men nd inte fr lngt bort frn stan.

        Just nu r jag s uppe i att frst att jag har en bebis i magen och ska bli mamma avslag inte tnkt ngot p frlossningen. Vi har valt sjukhus det r allt 🙂

        Jag frstr inte hur folk kan hlla sig att inte veta. Fr oss bda var det rtt sjlvklart att veta innan. Jag stickar ju klder till bebisen och d r det alltid ett plus att veta vad fr klder att sticka 🙂 Namn har vi ocks klart s nu vntar vi bara p att hon ska komma ut 🙂

        Hur stor r din mage nu, och hur knns det att ha ngot som rr sig dr inne? Knner du att hen sparkar mycket? Allt r s spnnande och lskigt p samma gng.

        Ta hand om dig Celina

  2. namn
    Jul 26, 2012 @ 19:21:32

    😀 Wow va fin du är!!!

    Svara

  3. Denice
    Jul 25, 2012 @ 09:52:47

    Meeeeeen vaddååååååå, vi har ju typ lika stor mage juuuuuu! Jag ligger en månad före och det skiljer ju inte mycket! Har jämnfört våra senaste bilder nu, så de så! 😀

    Fan vilken schysst hyresvärd ni verkar få!!! :O
    Kram

    Svara

Kommentera

