släng, spara, packa, nej packa nu inte sen


Tack och lov för att Ann hjälpte mig att packa igår Vi hann rensa hela förrådet, mycket tack för att ”Nyfiken”  kom ner och speeda på allt. Han känner mig allt för väl och visste att jag skulle vara långsam som en snigel och inte kunna slänga många onödiga saker. Sen var han även rädd att jag skulle bära tungt vilket han hela tiden påpekade.

Jag och Ann åkte iväg till en klädcontainer där vi dumpade alla kläder jag inte använder. Hoppas jag inte gav bort något jag kommer ångra mig för. Men förmodligen kommer jag inte ens komma ihåg vad jag hade. Hade så mycket gamla kläder som jag har hållit fast vid pga. minnena inte för att jag bär själva plagget. Ann var stenhård när det gällde packningen, hon packade ner allt mitt garn, soffkuddar, filtar tavlor, haha allt sånt jag alltid sparar till sist. Två staplar med kartonger från golv till tak blev det och ändå var det knappt hälften vi hade packat. Ska bli intressant att se om jag lyckas ta tag i resten själv utan hennes hjälp.
Tusen tack ANN!

image

Nu håller jag på att sticka en tupklänning till min lilla flicka, snart är den klar. Men eftersom Ann packat ner allt mitt garn får jag se till att inte bli klar med den innan vi flyttar för då kommer jag inte ha något att sticka något nytt med. Om jag inte köper nytt garn 😉

Idag ska jag till BM för att ta prover, mäta magen och prata.Vi ska böra med kurser nu i augusti så ska få info om det också. Ska bli riktigt spännande och roligt 😀

Kommentera

