tredagarsflytt


Aldrig har jag då varit med om en sådan utdragen flytt. I  tre dagar har vi hållit på nu. I söndags flyttade vi in det mesta till en container hyresvärden har på tomten. Måndagen var det meningen att vi skulle flytta in i lägenheten och då med säng, tv och alla större saker. Men den planen sprack då hyresvärden inte var klar med sitt eget boende. Då fick vi trycka in allt sånt i containern också för att idag flytta in det sista från gamla lägenheten och containern in till nya lägenheten, om han ens blir klar idag.

image

I natt sov vi sista natten i gamla lägenheten på en luftmadrass som sippra ut luft så när jag vaknade låg jag i stort sett på golvet. Trots det så sov jag faktiskt riktigt gott men guh vad mina fötter värkte och brände när jag la mig efter att ha packat hela kvällen, skönt att jag ska få massage imorn då ska jag be om fötterna extra mycket. Åh vad jag önskade att Ann var där och hjälpte mig med det sista.  Vi är inte ens klara, ännu mer att packa idag. Varför är det alltid så att man alltid har mer än vad man tror att man har? Det tar aldrig slut och jag blir trött så fort och får ont i fötterna, långsam är jag också. Idag blir det sista lasset plus att jag måste flyttstäda också. URK! Dem vill ha tillbaka nyckeln redan ikväll så nu känns det ännu mer stressigt, men det löser sig nog.
Nu ska jag ha lunch och köpa knappar till min klänning jag har stickat klart. Får ta och köpa en ny virknål också för jag trodde att jag inte skulle behöva den jag lånat ut men inser nu att jag visst behöver den för att kunna virka in sluttrådarna.

Efter detta jobb blir det att skynda över till Box för att hinna posta alla fakturor innan posten stänger samt arkivera massa papper, sen måste jag skynda mig hem för att hjälpa med den sista flytten samt flyttstäda. ANN VART ÄR DU? Jag behöver dig!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ann
    Aug 01, 2012 @ 18:25:43

    Jag är på semester 😉 jag sa ju att ni skulle börja i tid 🙂 hoppas allt har gått bra annars! Kram

    Svara

Kommentera

