minisemester


Åh så skönt det har varit att få vila och två mer sovmornar får jag. Min chef tyckte jag verkade helt slut i tisdags och att jag därför borde ta semester resten av veckan och vila. Bra idé tyckte jag för jag kände mig så otroligt sliten och trött efter denna långa och utdragna flytt med all stress.

image

Vecka 32+2

Det har varit skönt att sova ut på morgonen men lite tråkigt att bara sitta hemma. Har inte orkat lämna huset.

Igår morse fick jag ett mess från min chef som frågade hur jag mådde och sa att de sakna mig på kontoret men att jag skulle ta den tid jag behöver. Senare mot kvällen kom syrran och hennes kille över och gjorde mig sällskap ”Nyfiken” jobba 24 timmar så han kommer inte hem förrän senare idag.
Jag hade börjat baka en brownietårta med blåbärsmousse men så klart hade jag inte grädde och gräddfil hemma och hyresvärden hade blockad min bil med hans skåpbil och jag kände inte för att prata med honom för då skulle jag aldrig ta mig någon stans så mycket som han pratar. Elin köpte med sig på vägen ist men tyvärr hann dem inte smaka på tårtan då den ska stå i kylen minst 5 timmar, helst ett dygn. Den står fortfarande i kylen orörd.

Efter att syrran och hennes kille åkt dröjde det inte länge förrän ”Fyrverkeri” dök upp för en kort visit. Vi tog en kort promenad till stranden sen satt vi och pratade om allt möjligt i soffan tills klockan blev halv elva och det var dags att åka hem. Skjutsade henne till Farsta tunnelbana då bussen precis hade passerat och nästa gick resväg hade typ 5 byten.

Svårt att somna utan min älskling men det gick tillslut. Nu ligger jag i sängen och drar mig men måste förmodligen åka in till mitt andra jobb på Box och göra lite saker. Suck!

Kommentera

