börjar bli dags snart


Då var det redan torsdag. Har inte haft så tråkigt ändå av att bara sitta bredvid men samtidigt har det bara gått fyra dagar av tre veckor. Så vi får se hur resten av tiden går. I måndags fick vi ett paket med massor av kläder och två leksaker av ”Nyfikens” mamma Amanda. Hela vägen från Australien. Verkligen jättesnällt!

image

hon har redan fått en söt liten pyjamas från farmor

I fredags träffade jag Karolina och hennes man över en lunch och sen träffade jag dem en snabbis och fick en present

image

Världens sötaste plåster som heter tröstisar som är mjuka och lena samt en jättesöt outfit.

Jag och lilla Cassie har redan börjat bråka. I tisdags när jag satt i sängen och virkad bråkade Cassandra jättemycket hon både sparka och tryckte mot mitt vänstra revben så jag inte stod ut med smärtan. Jag försökte trycka bort hennes fot med handen men då började hon sparka mot den hårdare. Ungen har inte ens kommit ut och vi har redan börjat bråka 😉

Nu stickar jag på en kofta till henne som ska ha rosor som mönster, men så långt har jag inte kommit ännu

image

Åh jag köpte en skötväska här om dagen också, ett australienskt märke OiOi från blocket för 600kr med sköntdyna och flaskvärmare. Kollade upp nypris på nätet och dem väskorna ligger mellan 1000 – 3000 spänn så det kändes som ett bra köp. Nästan helt oanvänd är den också och jag gillar färgen. Den är så snygg att jag kan ha den som en vanlig handväskan 😀

image

Nu virkar jag en känguru också som ”Nyfikens” brorsdotter ska få i födelsedagspresent. Hoppas hon blir glad. Kiwin jag virkad är iaf väldigt populär så det är roligt. Har t.o.m fått beställning på den och min man vill att jag gör en till Cassandra också.

Efter jobbet idag ska jag på gravidmassage och kanske fika med Ellenor.

Och snart är det helg, det känns bra nu. Fast förutom att min man åter igen jobbar natt. Andra natten denna vecka. Hoppas det inte blir en vana.

Just det, nu börjar det bli dags att packa väska inför BB har fått massa tips på vad jag kan packa ner

mjukiskläder till mig själv
tofflor
godis
musik (tar med mig livemusik)
bebiskläder
filt

Hum något mer?

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Denice
    Sep 06, 2012 @ 11:08:43

    Här kommer min kommentar igen då 🙂

    Min BB väska står beredd i bilen den, hihi. Tar även med mig min handväska med alla hygienartiklar jag vill ha med mig, ifall att jag befinner mig på stan och inte hinner hem å packa .

    Utöver det du har/ska packa ner, så har jag packat ner detta:
    * Handduk
    * Hygienartiklar
    * Mobilladdare
    * Underkläder till sambon, kanske blir man på BB några dagar
    * Babyskydd till bebis så att hon har något att sitta i på hemvägen
    * Jag tänkte även packa ner ett paraply. Vill inte ha massa regn på bebis om det regnar på hemvägen 😦
    * Amnings BH
    * Sen så vet jag inte om jag kommer ta med mig datorn… Men det kanske blir för mycket? hehe. Men om man blir där några dygn så kan det ju va schysst att kolla på nån film och mysa? 🙂
    * Sist men inte minst, så tar vi med oss mat till sambon. Vi tjejer får ju mat där, men om man åker in på natten så kan ju allt vara stängt, och tråkigt för sambon då om han är hungrig 😦 Så vi tar med oss en ravioli konservburk 😀 haha.

    Kraaaam!

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Sep 06, 2012 @ 12:10:27

      Guh, här har vi någon som har planerat och har koll på läget. Super, jag ska ta och packa ner en liten väska så fort vi flyttat då jag vet vart allt är 🙂
      Tack så jättemycket för tipset nu vill jag ha min bebis ännu mer ❤
      Kram

      Svara

  2. Denice
    Sep 06, 2012 @ 10:17:02

    Vet inte om man får låna handduk på BB? Kan va nice med en dusch nån gång efteråt 😀

    Så:
    En handduk,
    Underkläder till din man, kanske blir ni på BB många dagar..
    Amnings BH
    Babyskyddet
    Jag funderar på att ta med mig ett paraply också ifall att det regnar.. Tänk om bebis får massa regn i ansiktet när vi ska hemåt, huva 😦
    Och sen hygien/toalett artiklar 😀

    Min BB väska och babyskyddet står redo i bilen, hihi 🙂
    Kram!

    Svara

Kommentera

