lilla gravidmagen


Igår åkte vi till Hagsätra för att skriva kontrakt på 1:a handslägenheten. Dessvärre blev det inget då vi missuppfattat varandra. Hon hade tydligen menat nästa torsdag då jag trott hon menat denna. Jag hade ju t.o.m avslutat samtalet med ”Vi ses på torsdag” för att bekräfta och hon hade svarat med ”Det gör vi” Hon säger även till mig precis när vi ska lämna kontoret efter att ha kommit överens om en ny tid ”Hoppas det var du som tog fel” kanske inte trevligaste bemötandet jag fått av någon jag ska skriva kontrakt med.
Men vi får vilket som flytta in på söndag och jag har redan fått en nyckel av hon som bott där tidigare. Eftersom hon har lägenheten till sista september har hon lite kvar att fixa i lägenheten under helgen.

Det dåliga är dock färgen i stora sovrummet. Det är en fondvägg som är knallrosa och andra väggen är snett hälften svart. Hennes två barn kille och tjej hade delat rummet och hon behöver tydligen inte måla tillbaka väggarna som de var förut. Ska prata med Ikano om det där när jag skriver kontraktet på måndag.

Fick en kommentar av en vän att det var länge sen jag la upp en bild på magen så nu kommer det en

image

v. 37+3

Tycker ändå att magen är väldigt liten för att vara i vecka 38. Känner mig inte speciellt höggravid och har svårt att förstå att det bara är två veckor kvar innan beräknat datum.

Nu har jag bokat tid hos en fotograf för att ta gravidbilder. Känner mig inte så bekväm framför kameran så det ska bli intressant. Sminka mig också må jag göra, och välja ut två ombyten. Kläder som inte sitter så tajt för att slippa märken och ränder på kroppen.

Nu har Denise fått hennes lilla bebis efter att ha gått över 9 dagar. En liten son. Hoppas jag får se honom snart och att förlossningen gick bra.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Sofia
    Sep 17, 2012 @ 14:48:19

    Ja då borde ni vara säkra 🙂
    ja,det är säkert myter alltihop, tror inte man kan veta mer en ett ultraljud visar.
    Åh vad skönt att ni har flyttat nu! 🙂
    Trivs ni i området?
    haha ja att ha varmvatten är jö en fördel 😉

    Jag mår toppen,har lite små värk till och från samt får lite sparkar,
    men det känns bra,då vet man att det iaf är någon där inne 🙂
    Tänkte höra med dig om du har tips på några bra märken på vagn?
    Du verkar ha så bra koll 🙂

    //Soffan

    Svara

    • Celina Beveridge
      Sep 18, 2012 @ 08:54:16

      Och inte ens ett ultraljud är hundra.

      Vi har inte riktigt hunnit bekanta oss med området så det är svårt att säga. Men det är iaf bara 2 min till tunnelbanan så det är ju skönt. Känns ovant att bo så centralt bara. Alltid folk utanför och bilar som ska parkera eller köra förbi. Måste ta och sätta upp resten av gardinerna i lägenheten så vi kan gå runt nakna 😉

      Visst känns det skönt ändå när lillen sparkar. Då vet man att den är i livet där inne. Min lilltös har ju lagt sig uppochner nu så hon sparkar och trycker mot mitt vänstra revben så det är helt ömt nu. Jag trycker tillbaka med handen och då sparkar hon tillbaka, hon har ju blivit så stark nu.

      Hum, vagnar, jag har inte så jättekoll faktiskt, bara på Bugaboo och Brio. Brio är ju ett svenskt märke som har blivit väldigt poppis efter att Kronprinsessan Viktoria började använda den till hennes lilla Estelle. Jag jobbade som barnvakt förut hos olika familjer och fick då känna på olika vagnar och den bästa var ändå Bugaboo tyckte jag, den är så lätt att styra vilket är ett av det viktigaste då det underlättar när man är ute och går. Dem är även väldigt snygga. Men som sagt jag tror bäst är om du går till en barnvagnsbutik och provar ut där och sen försöka hitta billigare på blocket om den är dyr 🙂

      Hoppas det var till någon hjälp iaf 🙂

      Ta hand om dig och lillen ❤

      C

      Svara

  2. Sofia
    Sep 17, 2012 @ 11:17:43

    Men den är jö inte så liten längre! 🙂
    Är ni säkra på att det är en tös? har hört att man får en JÄTTE mage när man bär på flickor. Tycker din mage ser ut som en snäll pojkmage 🙂

    Trist att personen ni skulle skriva kontrakt med var otrevlig,finns tyvärr många sånna.. Har ni flyttat nu i Söndags eller ska ni flytta nästa Söndag?
    Såg att du skrev Ikano, är det hyresvärden?
    Kul med gravidbilder, kommer du lägga upp några på bloggen?

    Ha en fin vecka! 🙂

    //Soffan

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Sep 17, 2012 @ 11:41:31

      Vi har kollat tre gånger, sist var 3D och då var det klart och tydligt en flicka. Men man vet aldrig, vissa har trott till hundra att det varit ett kön och sen visat sig vara det andra. Men det känns som en flicka så jag tror det 🙂 Hur magen ser ut säger dem bara är en myt. Lika så att man är sugen på sura saker om det är en pojke och söta om det är en flicka.

      Hon känner väl att hon kan vara det eftersom ingen tackar nej till ett kontrakt för att hon är otrevlig. Japp Ikano heter fastigheten. Dem har både bank och lägenhet. Vi flyttade igår så sov i nya lägenheten i natt 🙂 Jätteskönt att bo i en riktig lägenhet, med varmvatten som varar längre än 5 min.

      Det kommer jag säkert göra, om jag är nöjd med dem 😉

      Hur mår du och familjen?

      C

      Svara

Kommentera

