gravidfotografering


I lördags tog vi bilen till Fridhemsplan för att hämta upp ”Nyfikens” brorsdotter Ellie, för att åka och äta lite mat och sen till Rugby matchen för att titta när hans bror spela, självklart vann vi 🙂
Efter det blev det fest med mat och dryck, fast vi stannade inte så länge då jag blev väldigt trött och ville hem och vila.
image

Söndags var det dags att flytta. Två av mina vänner skulle komma och hjälpa mig med att packa det sista och städa men ena blev sjuk och den andra fick annat förhinder så det gick rätt segt för mig. Tur att killarna var snabba iaf. Nu är det bara lite vinglas kvar som ska hämtas.

Så otroligt skönt att bo i en riktig lägenhet. Uppskattar verkligen alla bekvämligheter i ett riktigt hem efter att ha bott i den förra lägenheten. Som att komma hem efter en månads kamping ungefär.

Var så slut i hela kroppen på måndagen med kramp i båda benen så jag beslöt att stanna hemma från jobbet och bara vila hela dagen. Var dock tvungen att åka in till Sundbyberg för att skriva kontrakt på lägenheten. Träffade samma kvinna igen som var otrevlig. Denna gång mycket trevligare då hon bad om ursäkt om och om för att hon hade tagit fel på datumet förra veckan och inte jag.

Igår var vi hos fotografen och fotade babymagen. ”Nyfiken” hatar verkligen att vara med på bild så han ville bara titta på men fotografen lyckades övertala honom att vara med på första bilden iaf. Nu ska jag bara vänta tills han fixat bilderna så får jag komma dit igen och välja ut vilka jag vill ha, fyra bilder med fotoalbum ingår i fotograferingspriset så det var inte speciellt dyrt 950:- kostade det. Men jag ska nog köpa till fler bilder. Sen ska vi tillbaka när bebisen kommit.

Imorn blir det kickOff med jobbet, 3 kramp på O’learys så det ska bli trevligt. Och idag efter jobbet följer Malin med hem för att hjälpa mig packa upp allt, hinner vi inte med allt kommer min kusin på fredag och hjälper med resten.

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Denice
    Sep 24, 2012 @ 19:58:11

    Ser fram emot att se gravidfotona! 🙂 för du måste lägga upp så vi får se! 😀

    Svara

  2. Sofia
    Sep 21, 2012 @ 12:33:38

    Jag mår bra,känner mig inte höggravid då det är ca 3 mån kvar 🙂 Är i början av 6e månaden.

    Kram

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Sep 21, 2012 @ 13:00:07

      Bara 4 månader kvar 🙂
      Det kommer gå superfort och sen sista veckorna sakta, eller för kändes det så iaf. Nu känns det som en evighet, bara för att jag längtar så mycket!

      Kram

      Svara

  3. Sofia
    Sep 19, 2012 @ 12:37:07

    Tänk att du är så pigg en vecka innan beräknat datum! Helt otroligt 😀
    Jag trodde man skulle vara helt slut och bara ligga hemma sista veckan/veckorna,men du orkar t.o.m festa. Det är coolt! 🙂

    Vad kul att maken tillsut ställde upp på fotografering,det kommer han nog uppskattta sen om ca 10-20 år när ni kan se er själv tillsammans i denna situation 🙂
    Inte så kul att bara hitta sig själv på bilder då kanske 😀
    Jag och min kille har inte bokat något ännu,men har planerat att också fota oss tillsammans i slutet av min grav.

    Jag tänkte höra med dig hur du äter? Själv har jag stora problem med just mat, får tvinga i mig all möjlig mat medans godis och skräp går hur bra som helst att få i sig…
    Känns sjukt jobbigt. Vissa rätter kan jag bli äcklad av bara att tänka på.
    Har du haft liknande problem?

    Kram//Soffan

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Sep 19, 2012 @ 12:49:47

      Känner mig väldigt pigg för att vara i vecka 39 måste jag säga. Känns som att jag har minst två månader kvar. Alla blir så förundrad över att jag fortfarande jobbar hundra procent och jag har inga större problem med att ta mig upp på morgonen. Försökte ta sovmorgon en dag men det funkade inte alls så bra så jag är på jobbet i ordinarie tid 🙂

      Haha ställde upp och ställde upp, han är med på typ en bild och ser inte alls speciellt glad ut, men är glad att han iaf är med på ett. Skönt att din kille inte är lika envis. Jag tror att det är bilder man verkligen kommer uppskatta längre fram. Vi ska tillbaka sen när beben är nyfödd och sen efter 6 mån, får massa rabatter som återkommande kund 🙂

      Jag äter mycket sämre än vad jag borde och massa skräpmat och godis. Jag blir inte äcklad av någon mat, var bara första veckorna i graviditeten som lukter fick mig att må illa men efter v. 12 har det inte varit några problem. Däremot kan jag inte få i mig lika mycket mat som förut, så äter lite men ofta nu.
      Men det är helt normalt att bli äcklad av vissa rätter och att ha svårt att äta ibland under graviditeten. Det är så individuellt det där. Vissa kan ju knappt gå när de gravida medan andra som mig kan jobba in i det sista.

      Hur mår du? Börjar du känna dig höggravid? Du är väl i månad 6 nu iaf eller?

      Kram

      Svara

Kommentera

