ständigt ammande


Nå hur går det nu här hemma med det nya tillskottet? Idag är lilltösen 8 dagar gammal och suger tutte som en galning. Känns inte alls som en vecka sen jag krystade ut henne. Tiden har gått så fort.

Men det har varit jobbiga dagar ska jag erkänna. Jag beundrar alla ensamstående mammor som klarat sig igenom första veckorna helt själv.

Amningen har inte gått så bra som jag hoppats. På sjukhuset gick det ju så bra på sjukhuset men när jag kom hem försvann tekniken och jag fick hemska sår och blåsor på vårtorna. När Cassandra föddes vägde hon 3315g men eftersom jag inte hade riktig mjölk första dagarna gick hon ner till 3160g  var på återbesök på tisdagen och då hade hon gått upp till 3188g så hon har ju iaf fått i sig. I torsdags var även BVC på besök och vägde henne då var hon uppe i 3280g så hon hade inte nått födelsevikten men hon är på god väg. Barnmorskan sa även att hon var väldigt utvecklad för att vara född vecka 39 snarare som en bebis född vecka 42. Så det var trevligt att höra.

Helt perfekt sa hon att lilla Cassandra är
image

När jag var på återbesök fick jag ett bröstvårtskydd som man sätter över bröstvårtor så att de kan läka medan man ammar. Vilket funka jättebra. Grejen nu är ju bara att hon fått en annan sugteknik och har därför svårt nu att suga tutte utan skydden.

Hon vill amma konstant så jag får ingen vila alls och får ta omgångar i duschen för att amma emellanåt. Efter att hon ammat vill hon ligga på mitt bröst. Mysigt är det men så fort jag lägger undan henne eller pappa tar henne vaknar hon och vill amma igen. Så hon är väldigt krävande min lilla gounge som älskar att mysa.

På tisdag ska jag till amningskliniken för att få hjälp med amningen och tekniken.

Som alla mammor säger ”Jag har fått en vackraste ungen i världen”

image

Kommentera

