en helt ny bebis


Idag fick min lilla ängel ersättning för första gången efter att jag ammat. Hon kan inte ha fått mycket mjölk alls av mig för hon drack upp hela 60 ml efter att jag ammat. Hon blev som en helt ny bebis efteråt. Hon somnade inte direkt utan var vaken utan att gnälla det minsta.

image

Vi kunde t.o.m bada henne utan några som helst problem. Måste erkänna att jag fällde en tår eller två när hon drack ersättning. Känslan av att inte räcka till kom tillbaka och misslyckandet av att kunna få sitt barn mätt slet i mig. Men min man klappa om mig och sa att det inte alls var så och snart kommer jag ha tillräckligt med mjölk. Måste bara ge det lite tid och att detta bara är tillfälligt.

Vi gjorde även fot- och handavtryck idag som ni får se när gipset torkat och ramen målad 🙂

image

Sleeping beauty efter tutte, ersättning, fot- och handavtryck, bad och mer tutte.
Nu har jag börjat njuta till fullo

Åter igen. Jag beundrar verkligen alla ensamstående mammor att dem klarar det själv första veckorna. Inget man inte kan förstå förrän man själv har en liten bebis. Annars kan man bara tänka sig men inte förstå. Jag förstår även nu varför vissa mammor blir tokiga. Fruktansvärt att de ska behöva bli det och inte få den hjälp dem behöver. Samtidigt kan jag tänka mig att många är för stolta för att våga söka hjälp.

Kommentera

