att vara mamma


I torsdags kom Tim över en sväng för att träffa Cassandra och hälsa på oss.

image

Han var väldigt duktig med henne och lyckades vagga henne till sömn. Guh så mycket hon kan äta. Min mjölk hade ju aldrig räckt till. Hon kan suga på tutte jättelänge sen dricka 60ml pumpad mjölk och tillslut 60ml ersättning. Men ibland räcker inte ens det. Och inte dröjer det länge förrän hon åter igen är hungrig. Ingen av oss fattar hur hon får plats med allt. Det är otroligt skönt att ha ersättningen, jag behöver aldrig oroa mig över att hon inte får tillräckligt och känna att jag inte räcker till. Jag behöver inte fläka upp brösten på offentliga platser, hon kan matas i bilen medan den rullar, dessutom kan ”Nyfiken” också mata henne så jag får mer egentid. Det enda negativa är att det är lättare att hon blir förstoppad. Då kan man massera hennes mage lite lätt medsols, böja hennes ben och trycka dem mot magen, smörja in analen med en fet perfymfri kräm och stoppa in lillfingret försiktigt för att lätta på trycket eller en rumptermometern som man trycker lätt neråt. Sen finns det även sempers magdoppar receptfritt på apoteket. Än så länge har vi endast behövt använda första och andra alternativet. Skulle bebisen inte bajsa på några dagar är det ok så länge det inte är längre än 10 dagar. Sen kan man även själv dricka kamille té för att förebygga förstoppning hos bebisar

image

utslagen Cassandra pga matkoma

Igår medan maken var på jobbet tog jag tag i mig själv och tog en promenad. Jag ska ta och köpa ett par nya hörlurar så jag kan lyssna på musik under promenaden för att få upp tempot mer. Dessutom ska jag ha mina joggingskor på mig så det blir bekvämare att gå, sluta äta glass och godis varje dag måste jag också sluta med.

image

Idag var vi i Kristineberg och tittade på rugbymatch Sverige mot Ukraina som farbror Mark är med och spelar i nu.
image

Tyvärr förlorade Sverige mot Ukraina 10-22 så det blev en rätt stor förlust. Vi hoppas att de vinner alla andra matcher ist.

image

varmt och skönt och undan från regnet helt omedveten om vad som händer runtomkring

Cassandra sov igenom hela matchen trots publikens oljud och kommentators väldigt högljudda högtalare.

Hur känns det att vara mamma? Det är en svår fråga. Just nu äter och sover hon mest, det är jobbigt när hon gråter och skriker. Jag är rädd att göra fel, inte förstå hennes signaler och veta vad hon vill. Att vara mamma är fantastiskt och underbart men samtidigt väldigt krävande. Tack och lov att jag får se hennes leende, hennes roliga grimasier och pussa på henne för det gör allt värt det. Har redan börjat tänka på nästa 😉
Jag kan inte annat än säga att jag älskar min lilla krabat och att vara mamma.

Svårt att förstå att det redan gått 3 veckor och 1 dag sen hon kom till mitt liv.

Kommentera

