underbara dag


Idag har varit en perfekt dag. Cassandra väckte mig kl 5 imorse och vägrade ta tutte så jag kämpade på till kl 7 innan hon fick ersättning och somnade äntligen om. Men ist för att jag somnade om passade jag på att virka klart kissekatten jag påbörjade igår kväll som var till Linns lilla kille Leo. Hon sov rätt många timmar så jag hann precis göra klart alla delar till katten innan det var dags att åka in till stan för att träffa Linn och Leo.

Innan vi drog iväg fick jag i Cassandra ytterligare 60ml ersättning så hon somnade fint i vagnen. Jag har äntligen börjat få till det där med tider och kom i tid idag. Jag hann dessutom sy fast huvud, armar, ben och och svans på katten på tunnelbanan. Haha klippte sista tråden precis när vi rullade in på centralen

image

Blev helt ok för att ha slängt ihop den så snabbt. Aldrig gjort något på så kort tid tidigare.

Vi möttes upp på plattan och gick till ett fik för att käka sen lunch. Så synd att jag inte tog någon bild. Leo är ju så fruktansvärt vacker. Vilka ögon, ögonfransar och leende! Han kommer bli en riktig pudding när han blir stor med många tjejer efter sig. Vem vinner hans hjärta?

Jag ser verkligen framemot när Cassandra blir lite större. Längtar efter att få se hur hon kommer se ut och hur hennes personlighet blir. Blir hon ett lättsint barn som är lätt att handskas med eller blir hon ett ohanterligt barn? Jag tror hon kommer vara ett väldigt envist barn som kommer visa hennes åsikter väldigt väl. Märker redan nu att hon är väldigt bestämd och målmedveten.

Haha kallar henne för min sköldpadda. För när hon ligger på mage på mitt bröst och letar efter tutten rör hon huvudet som en sköldpadda. Så söt mitt hjärta. Men när hon ligger på sidan och ammar påminner hon om en känguru för armarna. Hon är mitt vackraste.

Efter att vi ätit och fikat kaffe och té tog vi en shoppingtur. Första gången jag köpt kläder till Cassie. Alla kläder vi har till henne har vi fått. Tack och lov för det för kläder är inte billiga. Men guh så mycket fint det finns. Så mycket jag skulle vilja köpa. Förstår att många mammor slutar köpa kläder till sig själva när de fått barn då man vill spendera alla pengar man har på sina änglar. Men jag ska försöka att inte glömma bort mig själv och samtidigt inte känna mig som en egoist och få skuldkänslor för att jag spenderar på mig själv och inte henne. Jag vill ju vara en snygg mamma 😉

Kändes riktigt härligt att gå runt i butiker och titta på kläder med Linn. Mammabrudarna. För när jag gick runt med Linn kände jag mig för första gången som en riktig mamma, trots att Cassandra sov från när vi lämnade hemmet ända tills vi kom hem. Jag hann bara pumpa ut mjölk när vi kom hem innan hon vaknade.

Mata, sen klä på oss igen för att åka och hämta ”Nyfiken” från jobbet som jobbade dubbelskift idag.

Detta har verkligen varit den perfekta dagen och precis så jag fantiserat om hur det skulle vara att vara mammaledig. Sån tur jag har som har Linn som också är mammaledig. Jag hoppas verkligen att vi gör om det snart igen

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Linn
    Okt 24, 2012 @ 06:45:01

    Vi gör om det snart igen vännen 🙂 så länge jag har tid så spenderar jag gärna min tid ihop med er 🙂
    Kramar

    Svara

Kommentera

