mys med syster och levande ljus


I lördags hade jag och Cassandra en riktig mysig dag när vi hälsa på hennes moster Elin och hennes kille. Först var vi och hälsade på i lägenheten då jag aldrig varit där trots att Elin flyttade ner i juni. Elin bjöd på hembakad scones och latte som var jättegoda.

Efter ett tag började deras fina hund bli kissnödig så vi tog vagnen med beben för att gå ut på promenad.

image

Cassandra var så duktig och sov ändå fram tills vi gick på restaurang för att äta en mysig middag alla fyra. Men det var bara att mata henne lite som hennes moster fick äran att göra

image

image

sen somnade hon igen och jag kunde i lugn och ro äta min fiskplanka. Hon vaknade till en sväng i bilen men var snäll och tyst tills hon somnade om igen.

image

Lilltjejen älskar att åka bil

Jag hoppas verkligen att det inte dröjer allt för länge innan vi ses igen och att vi gör det till vana att ha middagar iaf en gång i månaden, fast fler gånger vore bättre.

Efter att jag lämnat syrran åkte vi för att hämta upp pappa hos killarna, hängde där en stund innan vi skulle dra hem. Men på vägen hem såg vi massa bilar stå parkerad längst vägen och kom på att det var Alla helgonas dag och förstod att det var en gravplats där. Det var t.o.m Sthlms största gravplats så vi beslöt oss för att gå dit.
Det var otroligt vackert med alla tända ljus som sträckte sig igenom hela skogen. Försökte ta en bild men det blev bara svarta prickar. Tänkte på kära pappa och hoppas att han vakar över oss och är stolt över sitt lilla fina barnbarn.

Vi diskuterade om vi vill bli begravd eller kremerad och jag tror att jag faktiskt vill bli kremerad fast även ha en gravplats. Min man vill också bli det men inte ha en gravplats. Jag tror det kan vara skönt för dem sörjande att ha något att gå till för att sörja men samtidigt slipper vårt/våra barn ta hand om oss efter vår död. Vi får nog diskutera med henne/dem när hon/de blir äldre ang det.

Söndagen var jag kulturell och gick på musikalen Jesus Christ Superstar med mammas kusin som var i Sthlm och hälsa på. Det fick upp suget att gå på fler föreställningar. Ska försöka gå på Dirty Dancing innan den slutar gå och så vill jag gå på opera och balett.

Kommentera

