1:a advent


Dagarna går så fort och jag stickat en hel del så har inte hunnit uppdatera här så mycket.

Vi började fira första advent redan på lördag med Malin då hon inte kunde vara med på söndagen. Mark och min moster kom även över på mat innan.
Jag julpyntade lägenheten, ja tillochmed julgranen åkte upp och Malin lagade knäck. Sen lärde jag Malin att sticka, så vi satt och mös med tänd julgran, adventsljus i fönstren, knäck och thé hela kvällen.

image

1:a advent kom Ann över för att baka saffransbullar med mandelmassa medan jag bakade bröd. Sen kom Mark och Emmlie över på adventsmiddag som jag och Ann gjorde i ordning.

image

Det var verkligen en jättemysig 1:a advent.

Resten av veckan har verkligen bara försvunnit. ”Nyfiken” är hemma på pappaledighet nu på vi har myst mycket tillsammans alla tre. Haft besök över osv. Igår fyllde han år så jag stickade en mössa till honom. Den dessvärre för stor

image

så det var bara att sätta igång och göra en ny. Så klart blev den lite för liten men den töjs nog ut med tiden

image

Igår var vi ut på middag med Mark och dottern Ellie för att fira.

image

Kusinerna

Cassandra vaknade efter en stund och då blev Ellie glad för hon hade frågat hela kvällen när Cassandra skulle vakna så hon skulle få hålla i henne.

image

Fondue vid Rådhuset blev det som önskat 🙂

Sen har det säkert hänt massa annat som jag inte fick med nu.

Kommentera

