oj snart är det jul


image

Jag har införskaffat en korg till allt mitt garn, stickat en liten korg till restgarn och köpt ett fint syskrin av trä i svart. Jag har även köpt massor av garn som kom förra veckan och nya stickor

image

Cassandra var på sitt första Luciatåg i lördags. Vi åkte till DBA (dövblinds aktivitetshus) och tittade på gamla teckenklassens Luciatåg.

image

Cassandra var så duktig. Hon satt i mitt knä lugnt och stilla under hela uppträdandet. Många ville hålla och ta på henne och de0 gick utan problem. En dövblind dam i 70årsåldern frågade om hon kunde få känna på Cassandra och blev så glad när det gick så bra.

image

I fredags var vi i Midsommarkransen på avskedsmiddag för Matt, Stephe och Estelle för dem åker till New Zeeland i två månader. Var verkligen en superbra kväll och jag blev nykär i min man. Det var länge sen han och jag hade så roligt tillsammans efter att vi kom hem. Jag brukar Allvin gå och lägga mig med detsamma efter men denna gång stannade jag uppe ett tag med honom, lyssnade när han spelade gitarr och hade trevliga diskussioner. Cassandra sov snällt i sin säng enda fram till 6 på morgonen så det var passande.

image

I söndags hade vi minijul med Cassandra kusin eftersom hon åker upp till Östersund med sin mamma på torsdag och stannar där över julen. Hon öppnade julklapp från oss

image

som var en snow racer, sen åt vi massor av god mat som min make och hans bror lagat och jättegod mjuk pepparkaka med lingonsylt i till efterrätt.

Snart är det jul. Tiden går så fort att det är galet. Cassandra blir större och större för varje dag och pratar och gör olika ljud mer och högre. Nu går det även bättre med amningen så det känns skönt att Cassandra börjar ta tutte igen. Så tråkigt och tidskrävande att pumpa hela tiden. Blir kanske en till elektrisk bröstpump snart 🙂

Kommentera

