det nya året


Nu har det nya året startat och jag ska verkligen köra stenhårt på mitt nya löfte.

image

Nyår firade vi väldigt lugnt. Mark och hans tjej Emmeli var över på middag som jag och Malin gjorde i ordning. Eller det var Malin som gjorde allt, jag städade bara undan efter henne och höll henne sällskap. Alla var rätt trötta så vi tog det verkligen lugnt. Drack lite alkohol men inte så jag blev berusad och bara fram till kl 23
Blev så äckligt mätt av maten. Fattar inte varför, åt inte ens speciellt mycket. Eller inte mer än vanligt. Vi tittade på fyrverkerier från Sidney som har världens största. 41 miljoner kostade det i år för Australien. Mark och Emmelin åkte vid elva för att titta på fyrverkerierna utomhus medan vi andra stannade hemma. Gick lika bra det. Många sköt upp massor av raketer från parkeringen precis utanför oss så vi fick se massor. Cassandra hon vaknade inte ens av allt smällande utan sov så lugnt och sött i sin säng.

Det var mysigt att ha Malin där. Hon tränade att göra frisyr på mig medan jag stickade. Snart är jag klar med min mössa.

Köpte dessutom en ny elektrisk pump här om dagen men när jag skulle använda den funkade den så klart inte så nu måste jag lämna tillbaka den och få en ny.

Friskis och svettis kort skall införskaffas, inget godis eller sötsaker i 3 månader har jag som mål. Vill gå ner 10kg men hinner jag inte göra det på 3 månader är inte det hela världen. Målet är ju att bli hälsosam inte att banta mig smal. För att peppa mig själv har jag tänkt att blogga mycket om träning och mat. Och ni som har hakat på detta kommentera och peppa varandra. Det är viktigt att vi är ärliga om vi fuskar så vi kan peppa varandra ännu mer. Jag kommer skriva ner vikt och mått vilket ni gärna också får göra i kommentaren. Vore ju roligt att följa er utveckling också.

NU KÖR VI IGÅNG PÅ RIKTIGT!

Kommentera

