A-barn


Igår fick min lilla flicka vaccin i båda benen. Stackars liten. Första benet grät hon lite andra benet gjorde ondare. Då gallskrek hon så det skar i bröstet. Tur att det gick fort och skönt att det är över. Gråten gick över rätt fort och barnläkaren sa att Cassandra är ett riktigt A barn, ett klokt litet barn dessutom för när barnläkaren försökte visa Cassandra mobilen som hängde över skötbordet så hon skulle tänka på annat än det onda blängde hon på barnläkaren och gav inte mobilen den minsta uppmärksamhet.

Eftersom Cassandra var så duktig bestämde jag och min man att hon skulle få en ny sängmobil så jag och Cassandra åkte in till staden för att köpa en Jag köpte dessvärre den vi kommit överens om att inte köpa men Cassandra gillar den iaf och det är ju huvudsaken.

image

Den har en projektor så det blir ljusfigurer i taket. Dessvärre är det fjärilar och jag har världens fjärilsfobi så nu kommer jag ha dem svävandes ovanför mig på kvällarna. Hoppas jag inte får mardrömmar för då åker den ner så får hon en ny.
När vi ändå var inne i stan passade jag på att förnya mitt körkort. Äntligen tog jag tag i det. Har ju bytt efternamn så därför behövde jag göra ett nytt. Sen behövde jag tjockare stickor till en halsduk jag ska sticka men så klart slutade det upp med både garn, tyg och andra stickor.

För någon dag sedan badade jag och Cassandra för första gången tillsammans i badkaret

image

image

Det ska vi göra om idag för det var verkligen jättemysigt.

Jag har anmält Cassandra på babysim nu. Fick rabatt som gammal anställd så det var skönt. Är ju så dyrt med simskola.
Idag ska jag ringa runt dagis för att sätta Cassandra i kö. Ska försöka hitta ett engelskt, beror lite på hur långt bort. Jag har även anmält henne på babymassage och nästa vecka börjar föräldrargrupp vilket jag längtat efter.

Haha Cassandra har börjat spotta som aldrig förr. Hon spottar oss och sig själv i ansiktet och så gör hon massor av spottbubblor.

Jag åkte förresten till barnens hus för att byta bröstpumpen jag köpt och så klart funkade den. Fast efter att hon bytt ut alla delar. Skönt nu har jag två elektriska så kan jag sticka samtidigt som jag pumpar 🙂

Näh nu ska vi hoppa i badet Cassandra och jag så jag kan ta bort plåstren från benen lättare från sprutorna igår, feber slapp hon iaf. Om två månader blir det mer spruta, urk

Kommentera

