det går verkligen framåt


Tio dagar har nu gått och jag har inte rört en sockerbit. Känner mig inte ens sugen. Igår hade vi middag med uncle Mark och hans tjej Emmeli,

image

chilibågarna låg framme på bordet. Världens godaste men jag rörde inte en enda. Hade jag vetat att det skulle vara så här enkelt hade jag ju bestämt mig för länge sen. Får se bara om det blir lika enkelt under tre månader.

Dagens brunch

image

Kaffe med mjölk, havregrynsgröt med valnötter, russin och mjölk.
Tränat på crossmaskinen har jag gjort idag samt plankan men där orka jag inte stå mer än 30 sekunder. Sen avslutade jag med 10 utfall.

situps ska man inte göra efter att ha fött barn eftersom magmusklerna inte gått ihop ännu efter gravidmagen situps gör att de går ihop när man drar sig upp men faller isär när man går tillbaka ner. Därför ska vi som haft barn göra plankan tills musklerna sitter fast där dem ska igen.

Men nu gott folk. Vill jag ju veta hur det går för er läsare som hoppat på detta med mig. Har ni lyckats hålla er från sött, onyttigt eller vad ni valt att inte äta i tre månader? Hur går det med träningen? Berätta och peppa 🙂

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Linn
    Jan 10, 2013 @ 12:46:55

    Hoppas min blogg peppar fortfarande 🙂 Igår tränade jag 60 min, idag ska jag köra mina hemmauppgifter! Skriver ut sedan hur det gick.
    Fasen vad du är bra Celina! 10 dagar utan… Jag åt senast i söndags, så jag har ju fått börja om, 4 dagar nu. Men samtidigt tänker jag att jag har vart med på att få fuska en gång i veckan 🙂 Så länge jag tränar som jag gör!
    Hur länge kör du på crossen?

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Jan 10, 2013 @ 14:57:22

      Den peppar mycket. Så du tränar. Jag ska också börja att träna mer hemma. Passa på när Cassandra sover. Idag blev det bara 15 min för dumt nog körde jag när hon var vaken så hon blev uttråkad och otålig efter en stund. Ska satsa på minst 30 min imorgon. Ska ta och väga och mäta mig också 🙂
      Jag tycker du är super. Och du fuskar ju inte eftersom du redan innan sagt att du vill äta lite en gång i veckan 🙂

      Svara

Kommentera

