det ska vara roligt


Det händer så mycket i mitt liv hela tiden att det är svårt att hänga med. Träningen går rätt slött. Har ju en träningsmaskin hemma men jag tar mig som aldrig tid till att träna på den. Blir så lätt att jag prioriterar att virka eller sticka ist. Jag har börjat virka såna där små söta amigurumi figurer nu

image

Två små sköldpaddor

Nu håller jag på att virka en liten flicka. Så mycket jag vill göra nu. Samtidigt stickar jag en halsduk som jag hållt på med i evigheter. Drar mig lite för att sticka den eftersom den är så tråkig. 4 rätstickning, 4 rätmaska, 4 avigmaska osv

Gillar ju mer utmaningar som mössan med mönster jag stickade

image

I fredags var jag och Cassandra på middag hos Stockholmsfamiljen

image

image

Riktigt mysigt var det. Synd att min man inte orkade följa med eftersom han skulle upp och jobba på lördagen. Får bli nästa gång.

I lördags var vi hemma och bara mös

image

image

image

Cassandra sitter med när jag är kreativ

I söndags åkte jag och Cassandra in till staden för att träffa fina Ann en sväng och för att göra ett besök på biblioteket. Lånade tre virkböcker och tog en fika.
När jag kom hem hade älskade maken gjort festmat med några vänner.

Igår åkte vi på restaurang för att äta födelsemiddag med Jason

image

Idag har vi varit på föräldragrupp för andra gången. Några som inte kom och ett nytt ansikte. Finns nog några jag skulle kunna tänka mig promenera med. Kanske sticka med några under dagen vore trevligt.

Nu är vi på väg hem efter att ha stratat runt på stan för att köpa lite mer garn och ögon till nya figurerna

image

Just det. Lite skillnad har jag märkt av att inte ha ätit något sött på 16 dagar. Nu sitter byxorna lite bättre 🙂

Kommentera

