utveckling


Igår var jag och Cassandra på föräldragrupp. Lika trevligt som alltid. Alla är så trevliga och det är roligt att prata massa bebisprat och Cassandra höll en annan bebis i handen när dem låg bredvid varandra på mattan. Vi fick även träna på en docka om bebis skulle sätta i halsen. Inget jag har gjort förut men det tog emot lite denna gång att slå så hårt mellan dockans skulderblad nu när jag har en egen liten bebis. Jag hoppas innerligt att jag aldrig kommer behöva utföra den manövern på henne eller kommande syskon.

image

För 3 dagar sedan lärde Cassandra sig att vända från rygg till mage. Men hon kan inte vända tillbaka vilket gör henne väldigt frustrerande. Haha lilla tjejen. När jag tog den här bilden hade hon inte vänta sig helt till mage så hon kunde vända tillbaka. Och vad fick jag se? Jo kräk över halva hennes ansikte. Lilltjejen då.

image

Hon har även börjat upptäcka sina fötter nu så med dem leker hon glatt.

Idag duschade vi tillsammans för första gången också. Tycker att det är viktigt att hon får vattenvana redan nu.

Hon kan även hålla i nappflaskan helt själv när hon äter ibland. Min duktiga lilla flicka.

image

Skrattar åt sig själv i spegeln gör hon också 🙂

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Denice
    Jan 24, 2013 @ 22:59:25

    Åh vad duktig hon är som redan kan vända sig 🙂 Pontus kan inte det än. Han kan bara rulla till sidan.
    Vad kul att du tycker om föräldragruppen! Vi ska lära oss det där med säkerhet nästa gång, att ”dunka” bort mat som fastnat. Läste att ni fick slå mellan skulderbladet, men fick ni picka till rätt hårt med 2 fingrar på bröstkorgstappen med? Vår BVCtjej visade lite snabbt idag om vad vi ska gå igenom, på en docka, och uuuush såg så hemskt ut 😦 Hoppas också att jag slipper uppleva det där på riktigt, men som BVCtjejen sa, så kommer alla barn nån gång att sätta i halsen :/

    Kram

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Jan 25, 2013 @ 08:25:31

      Vips säger det så ligger han också på magen 🙂

      Ja precis det fick vi också göra. Vi skulle dunka fem gånger där bak och sen picka fem gånger där fram 2 cm. Det sa vår också. Chansen är mindre att dem inte sätter i halsen :/

      Svara

Kommentera

