bittra tanter


Trött jag blir på bittra tanter med deras rullator på affären som istället för att be en lite snällt att flytta på vagnen två centimeter så de kommer förbi tar fart och kör in i vagnen så den skakas om och stackars lilla bebis vaknar till där inne. Varför så bitter? Förstår att det kan vara irriterande med föräldrar som ställer barnvagnen mitt i gången och blockerar allt. Jag försöker tänka på det men ibland är det inte alltid så lätt att putta på en vagn samtidigt som man släpar på en korg och försöket ta varor. För någon månad sen var det en tant med rullator (förmodligen samma tant) som såg mig gå mot kylvaror då skyndar hon sig att blockera min väg och säger att hon vägrar flytta sig för barnvagnar.

Snöar gör det idag också. Urk blir inte roligt att få ut bilen. Längtar till vår och sommar.

image

Cassandra har upptäckt båda hennes fötter och dansar mer än gärna hula hula. Hon kommer nog lära sig stå innan hon kryper.

Just det, klippt mig har jag också gjort men jag blev tyvärr inte speciellt nöjd. Luggen blev för tok för lång och ligger åt fel håll ska nog till frissan här utanför och fixa till.

image

Men lycklig är jag som har denna vackra bebis.

image

Min barnläkare säger att man får den bebis man förtjänar. Jag har världens snällaste ♥

Kommentera

