tv inget för bebisar/barn


Igår besiktade jag bilen för första gången. Alla var så otroligt trevliga men antar att mycket var för att jag hade Cassandra i famnen. Bebisar tar oftast fram det bästa ur människor. Så roligt också att så många nyblivna pappor blir så sociala och vill berätta om deras bebisar. Man ser verkligen stoltheten i deras ögon att de också har en hemma.

Bilen blev dock inte godkänd men det enda var att batteriet satt löst så ska bara skruva åt det. Behöver inte komma tillbaka så det är ju skönt.

image

Var på öppna förskolan med föräldragruppen också. Fast så klart tog jag fel på tiden och kom en timme sen. Men vi är några mammor som ska dit på måndag. Jättemysig lokal så det ska bli roligt att få komma dit och leka med andra bebisar.
I föräldragruppen har vi diskuterat rätt mycket om bebisar och tv. Det finns forskning på att det inte är bra för barn under två år att titta på tv då deras talinlärning försämras eftersom dem blir så hypnotiserad av bilder och frekvenser att de inte tar in ljud. Sen kan även deras hjärnor bli överhettade av för mycket tv.

image

Skrattar så jag storknar varje gång jag ser denna bild. Vad mycket en blixt kan göra 🙂

Inget tv tittande för Cassandra med andra ord. Hon vill gärna och gör allt för att titta. Hon t.o.m hänger upp och ner i famnen för att försöka titta, vrider på sig i babygymmet och hittar luckor genom saker. Gråter hon och sen ser tv:n är det som en knapp, hon slutar gråta tvärt. Nu är det lätt att få henne att inte titta. Men det kommer bli svårare ju äldre hon blir. Jag får helt enkelt också sluta titta och ägna mig åt henne ist. Blir mycket pyssel 🙂

image

Kommentera

